کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنتاگون برای اولین بار از تمرین هسته‌ای مشترک با کره جنوبی خبر داد

11 ارديبهشت 1402 ساعت 9:10

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که تیم‌های هسته‌ای بسیار تخصصی از ایالات متحده و کره جنوبی در ماه مارس تمرین‌های مشترکی را برای افزایش قابلیت همکاری خود در شبه جزیره کره انجام دادند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سرویس توزیع اطلاعات بصری دفاعی پنتاگون گزارش خود را روز چهارشنبه منتشر کرده، زمانی که یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی با همتای آمریکایی خود جو بایدن در واشنگتن دیدار کرد.

در این گزارش آمده است که تیم‌های خلع سلاح هسته‌ای ارتش آمریکا با تیم‌های شناسایی هسته‌ای کره جنوبی در تمرینات دفاعی از ۲۰ تا ۲۴ مارس آموزش دیده‌اند.

این اولین باری است که ایالات متحده از رزمایش هسته‌ای مشترک خلع تسلیحات هسته‌ای بین متحدان پرده برمی‌دارد.

در این گزارش به نقل از یکی از مقامات تیم خلع سلاح آمده است: «تیم‌های هر دو طرف توانستند وظایف را مشترکا برنامه‌ریزی و اجرا کرده و در مناطقی که به ما امکان می‌دهد به طور مؤثر بین یکدیگر و بین سربازان‌مان ارتباط برقرار کنیم، با هم کار کنند.»

این گزارش می‌افزاید: «این یک جهش بزرگ نسبت به رویدادهای مشارکت قبلی است.»

این سرویس گزارش داد که سه تیم خلع سلاح هسته‌ای وجود دارند که همگی در مریلند مستقر بوده و وابسته به فرماندهی بیستم مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته‌ای و مواد منفجره هستند.

تصور می‌شود شرکت کنندگان در این رزمایش‌ها از کشور کره جنوبی بخشی از فرماندهی مشترک شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای وزارت دفاع باشند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 31864

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/31864/پنتاگون-اولین-بار-تمرین-هسته-ای-مشترک-کره-جنوبی-خبر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir