کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلمان با ارسال تانک های سنگین لئوپارد به اوکراین موافقت کرد

5 بهمن 1401 ساعت 18:16

آلمان می‌خواهد دو گردان با تانک های لئوپارد 2 در اسرع وقت برای اوکراین ایجاد کند و در گام نخست، 14 تانک لئوپارد 2 را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.


به گزارش ایصال نیوز و بنا بر گزارش رویترز، آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد تانک‌های لئوپارد 2 خود را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. این اعلام بر تردیدها در مورد ارسال تسلیحات سنگین که کی‌یف آنها را برای مقابله با روسیه ضروری می‌داند، پایان می‌دهد.

هفته هاست فشارها بر دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان برای ارسال تانک‌ها و صدور مجوز تحویل آنها به اوکراین از سوی سایر کشورهای عضو ناتو پیش از حملات بهاری مورد انتظار هر دو طرف، رو به افزایش است.

دولت شولتس نسبت به اقداماتی که می‌تواند روسیه را وادار به تشدید منازعه کند یا کشورهای عضو ناتو را در این منازعه به طور مستقیم سهیم کند، محتاط بود. اما تصمیم آلمان راه را برای کشورهای دیگری مانند لهستان، اسپانیا و نروژ هموار می کند تا ذخایر تانک های لئوپارد خود را در اختیار اوکراین قرار دهند.

شولتس در بیانیه ای در این خصوص گفت: «این تصمیم از خط مشی ما برای حمایت از اوکراین تا حد توانمان پیروی می کند. ما در سطح بین المللی کاملاً هماهنگ عمل می کنیم.»

اعلام آلمان امروز آلماتانک‌های لئوپارد 2 دیتمار بارتش رئیس فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان از تصمیم روز گذشته اولاف شولتس صدر اعظم این کشور مبنی بر موافقت برای ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد۲ ساخت آلمان برای جنگ اوکراین انتقاد کرد.

وی در گفت و گویی با هشدار نسبت به اینکه این تصمیم، بشریت را به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌کند، تاکید کرد: با ارسال این تانک‌ها تابوی دیگری شکسته می‌شود؛ این اقدام ما را به سمت جنگ می‌برد نه صلح. در این بیانیه آمده است هدف این بود که به سرعت دو گردان با تانک های لئوپارد 2 برای اوکراین ایجاد شود و آلمان در گام نخست، 14 تانک لئوپارد 2 را از انبارهای نظامی در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

همچنین آموزش نیروهای اوکراینی در آلمان به زودی آغاز خواهد شد و برلین تدارکات و مهمات را تامین خواهد کرد. آلمان در عین حال مجوزهای انتقال را برای کشورهای شریک که می خواهند به سرعت تانک های لئوپارد 2 را از ذخایر خود به اوکراین تحویل دهند، صادر خواهد کرد.

اعلام آلمان مبنی بر گسیل تانک‌های لئوپارد 2 به اوکاین در حالی است که دیتمار بارتش رئیس فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان از تصمیم روز گذشته اولاف شولتس صدر اعظم این کشور مبنی بر موافقت برای ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد۲ به اوکراین انتقاد کرده و گفته بود که این تصمیم، بشریت را به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌کند، این اقدام ما را به سمت جنگ می‌برد نه صلح.

در همین حال آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تحویل احتمالی تانک های آبرامز آمریکایی به اوکراین، چنین اقدامی را یک تحریک آشکار دیگر علیه روسیه خواند و گفت: شکی نیست که اگر تصمیمی برای انتقال ام ۱ آبرامز به کی یف گرفته شود، تانک‌های آمریکایی توسط ارتش ما منهدم خواهند شد، همانطور که سایر تجهیزات ناتو منهدم می‌شوند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 29806

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/29806/آلمان-ارسال-تانک-های-سنگین-لئوپارد-اوکراین-موافقت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir