کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم پاکستان علیه هتک حرمت قرآن کریم تظاهرات کردند

اندونزی سفیر سوئد را احضار کرد

5 بهمن 1401 ساعت 8:40

مردم پاکستان یکپارچه علیه سوئد و هلند و گروه‌های افراطی که با مجوز دولت ها خود به هتک حرمت قرآن کریم پرداختند ، تظاهرات کردند.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، طرفداران حزب مسلیم لیگ مرکزی سه‌شنبه در شهر لاهور در شرق پاکستان تظاهرات کرده و علیه «ادوین واگنسولد» رهبر حزب راست افراطی «پگیدا» شعار دادند.

واگنسولد روز یکشنبه در نزدیکی پارلمان هلند در اقدامی موهن قرآن کریم را پاره کرد.
مردم پاکستان سه‌شنبه در شهر کراچی نیز با برگزاری تظاهراتی اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

دولت سوئد اخیرا برای سومین بار مجوز «قرآن‌سوزی» در کشورش را صادر کرد و این‌بار انجام این کار روز شنبه مقابل سفارت ترکیه در استکهلم صورت گرفت.

مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه‌هایی صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

اندونزی سفیر سوئد را احضار کرد

از سوی دیگر،خبرگزاری آنتارا اندونزی گزارش داد، "مارینا برگ" سفیر سوئد در اندونزی پس از شکایت رسمی جاکارتا در مورد اقدام هتاکانه پالودان شهروند سوئدی - دانمارکی، به وزارت خارجه احضار شد.

وزارت خارجه ترکیه نیز روز سه‌شنبه سفیر هلند در آنکارا را به دلیل تظاهرات روز یکشنبه در لاهه که در آن به یک نسخه از قرآن کریم هتاکی شد، احضار کرد.

پاره کردن یک نسخه از قرآن کریم در هلند پس از آن اتفاق افتاد که یک نسخه از کتاب مقدس مسلمین روز شنبه در سوئد سوزانده شد که محکومیت، اعتراض و تظاهرات مسلمانان در سراسر جهان اسلام را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 29798

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/29798/مردم-پاکستان-علیه-هتک-حرمت-قرآن-کریم-تظاهرات-کردند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir