کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان آغاز می‌شود

4 بهمن 1401 ساعت 16:13

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یکهزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان ، پایان هفته جاری آغاز می‌شود.


به گزارش ایصال نیوز، امیررضا نقش روز سه‌شنبه در جلسه‌ای به این منظور در استانداری افزود: در کشور هدف گذاری چهار هزار مگاواتی برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است و با این اقدام یکهزار مگاوات از این هدف گذاری ملی در استان اصفهان محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود تا در گام نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این یکهزار مگاوات انرژی پاک به شبکه سراسری انرژی برق وارد و در فاصله سه ساله تمامی این میزان وارد مدار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این استان در پیک مصرف حدود یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم.

وی یادآور شد: به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

نقش اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه شهید منتظری حدود یک نیروگاه یکهزار و ۶۰۰ مگاواتی است که به‌طور معمول یکهزار و ۲۰۰ مگاوات آن بر مدار است تولید این میزان انرژی پاک می تواند در رفع نیاز استان موثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: هم اینک تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 29790

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/29790/عملیات-اجرایی-بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-کشور-اصفهان-آغاز-می-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir