کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف اسناد جدید محرمانه از خانه بایدن

2 بهمن 1401 ساعت 9:12

ماموران اف‌بی‌آی در جست‌وجوی منزل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ویلمینگتون به اسناد جدید محرمانه دست یافته است.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از سی ان ان، باب باوئر وکیل بایدن شنبه‌شب تصریح کرد: بازرسان اف‌بی‌آی روز جمعه پس از بازرسی خانه بایدن در ویلمینگتون در ایالت دلاویر آمریکا، اسناد جدید محرمانه کشف کردند.

باوئر افزود: در جریان این جست‌وجو که روز جمعه بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید، وزارت دادگستری به اسناد جدید محرمانه از جمله ۶ سند محرمانه که برخی از آنها متعلق به دوران نمایندگی بایدن در مجلس سنا و برخی نیز مربوط به دوران تصدی وی در سمت معاونت باراک اوباما بود، دست یافته است.

وزارت دادگستری برای بررسی بیشتر حتی یادداشت‌های دست‌نویس بایدن مربوط به سال‌هایی که معاون اوباما بود را هم کشف و ضبط کرد.

این سندها علاوه بر اسناد طبقه‌بندی شده‌ای است که پیش از این در دفتر و پارکینگ خانه بایدن کشف شده بود.

محبوبیت رئیس جمهور آمریکا پس از اخبار جنجالی مربوط به کشف اسناد محرمانه در گاراژ خانه و دفتر او کاهش یافت.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بحث‌های اولیه درباره کشف اسناد محرمانه در دفتر کار سابق بایدن در دوم نوامبر و ۶ روز قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، فقط به شخص رئیس جمهور، باب بائر وکیل شخصی او و همسرش، آنیتا دان مشاور ارشد رئیس جمهور، استوارت دِلِری مشاور کاخ سفید و ریچارد سائوبر مشاور ویژه کاخ سفید محدود می‌شد.

بر اساس این گزارش، این گروه تصمیم گرفت به جای شفافیت در اطلاع رسانی به طور مخفیانه، آن را به آرشیو ملی مسئول حفظ اسناد ریاست جمهوری و معاون او اطلاع دهد.

بر اساس جدول زمانی که هفته گذشته مریک گارلند دادستان کل در انتصاب بازرس ویژه تحقیقات علنی کرد، مقام‌های آرشیو ملی، در ۴ نوامبر، یعنی دو روز پس از بازیابی آنها توسط وکلای شخصی بایدن، به وزارت دادگستری درباره این اسناد اطلاع رسانی کردند.

پنج روز بعد پلیس فدرال آمریکا ارزیابی‌های خود را درباره مدیریت غیرقانونی این اسناد آغاز کرد و یک روز پس از آن یعنی در ۱۰ نوامبر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که تیم حقوقی بایدن در این ارتباط با همتایان خود در وزارت دادگستری تماس گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، نزدیکان بایدن تلاش کردند تا اقدامات خود را به بهانه این که مربوط به دوران معاونت بایدن است، توجیه کنند و عنوان کردند کشف این اسناد با توجه به این که مدتی از زمان ترک این پست از سوی بایدن گذشته امری غیرعادی نیست و تنها باعث می‌شود به طور ناخواسته توجهات به آن جلب شده و مورد مداقه سیاسی قرار گیرد.

اما این رسوایی با کشف اسناد بیشتری در تاریخ ۲۰ دسامبر در منزل بایدن در واشنگتن مورد توجه قرار گرفت.

نیویورک پست نوشت: معلوم نیست چرا جستجوی منزل رئیس جمهور پس از کشف اسناد اولیه در محل کار او، تا این اندازه طول کشید. به نظر می‌رسد تیم نزدیک به بایدن فوریتی برای انجام این جستجوها حس نمی‌کردند. آنها فکر می‌کردند بعید است سند محرمانه‌ای کشف شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 29742

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/29742/کشف-اسناد-جدید-محرمانه-خانه-بایدن

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir