کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد تند نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان

آیت‌الله محامی: به آقای رئیس جمهور بگویید با گفتار درمانی مشکلات مردم حل نمی شود

آقای رئیسی ولایت تکوینی ندارند که بگویند باید چنین شود

29 دی 1401 ساعت 13:45

آیت‌الله مصطفی محامی با مطرح کردن انتقاداتی در خصوص عملکرد دولت تصریح کرده است: به آقای رئیس جمهور بگویید با توصیه درمانی و گفتار درمانی مشکلات مردم حل نمی‌شود. ایشان ولایت تکوینی ندارند که بگویند باید چنین شود و چنان نشود... روز به روز تورم و قیمت‌ها بالاتر رفته و هیچکس نیست که توضیح موجهی ارائه کند و اگر این‌گونه پیش برویم وضعیت سختی خواهیم داشت.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان با مطرح کردن انتقاداتی در خصوص عملکرد دولت در رابطه با وضعیت استان گفته است: بنده از انتخاب سردار کرمی به عنوان استاندار خبر نداشته و از اخبار شنیدم و از جایی سوال نکردم و نمی‌دانم که اختیارات و قدرت مانور و خدمت گذاری کدام یک بیشتر است (فرماندهی قرارگاه قدس یا استانداری سیستان و بلوچستان) و حالا که این اتفاق افتاده امیدواریم اختیارات درست و ویژه‌ای به استاندار سیستان و بلوچستان داده شود.در ابتدای دوره ریاست جمهوری رئیس محترم جمهور گفتند برای دو استان استاندار ویژه می‌گذاریم که آقای مدرس انسان ویژه و خوبی بود اما نفهمیدم چه اختیارات ویژه‌ای به استاندار استان داده‌ شده بود زیرا بنده توفیق حضور در زمان دو استاندار را داشته‌ام که در خیلی از جاها عنوان می‌کردند چارچوب مقرارت اینگونه است و ما نمی‌توانیم کاری کنیم و مهم است که استاندار اختیار ویژه داشته باشد و در سر صحنه بتواند به درستی تصمیم بگیرد و مشکلات مردم را حل کند.

وی همچنین در این جلسه می افزاید: در استان سیستان و بلوچستان برخی جاها که دست می‌گذاریم (از سوخت، گوشت قرمز و گوشت مرغ و خیلی چیزهای دیگر) می‌بینیم که مسیر را منحرف می‌کنند و به هر دولتی از دولت کنونی و دولت‌های قبل هم که گفته‌ایم قبول دارند و بیان می‌کنند درست است اما متاسفانه عمل نمی‌شود. بنده در سفر رئیس جمهور وضعیت استان را گفتم و پیشنهاداتی برای انتخاب مسئولان ارشد داشتم که در پاسخ گفتند با قاطعیت جلوی این موارد خواهند ایستاد که ما همچنان منتظریم آثار این ایستادن را در استان ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از عملکرد وزارت خارجه در پیگیری حقابه سیستان و بلوچستان، گفته است: در سیستان و بلوچستان علیرغم همه خدماتی که ارائه شده از شمال تا جنوب استان معضلاتی هم وجود دارد از آب و حقابه گرفته تا اشتغال که در خصوص حقابه سیستان عنوان کردم وزارت امور خارجه در پیگیری حقابه سیستان کمال بی عرضگی را به خرج داده و ایرانی که با آمریکا مقابله می‌کند باید بتواند حق خود را از افغانستان بگیرد. در این جهت اهرم‌های مختلفی هم وجود دارد.

آیت الله محامی همچنین در انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت، خطاب به رییس جمهور بیان کرده است: به آقای رئیس جمهور بگویید با توصیه درمانی و گفتار درمانی مشکلات مردم حل نمی‌شود. ایشان ولایت تکوینی ندارند که بگویند باید چنین شود و چنان نشود. در این جهت باید مدیریت، قاطعیت برای اجرا و پیگیری و نظارت وجود داشته باشد. عجیب اینجا است روز به روز تورم و قیمت‌ها بالاتر رفته و هیچکس نیست که توضیح موجهی ارائه کند و اگر این‌گونه پیش برویم وضعیت سختی خواهیم داشت که یا با ضعف مواجهیم یا خدای ناکرده با مافیا مواجهیم یا اینکه آقایان وزرا و مسئولان نمی‌توانند در برابر این مافیاها مقاومت کنند. به آقای رئیس جمهور عنوان کردم که هر دولتی روی کار آمده هنرمندانه گزارش‌های قشنگی ارائه داده اما نتیجه اش را باید سر سفره مردم ببینیم.


نماینده زابل خطاب به وزیر کشور: نمی دانم چه بگویم که به کسی برنخورد/ اسم من را در لیست ضد انقلاب نبرید/ آیا چهره استان و واقعیت این است؟

حبیب الله دهمرده نماینده زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از سخنرانان روز معارفه استاندار جدید سیستان و بلچستان بوده که انتقادات صریحی در حضور وزیر کشور مطرح کرده است. 

او در ابتدای سخنان خود گفته «نمی دانم چه بگویم که درصدی از حق مردم ادا شود و به کسی هم برنخورد. جناب آقای وزیر کشور چاکر شما و جد و آبادت هستیم اما ما نماینده مردم هستیم. آیا چهره استان همین است؟ واقعیت همین است؟»

او همچنین با بیان نگرانی های خود درباره اظهاراتش گفته است: در کمیسیون امنیت ملی قائم مقام و معاون وزیر اطلاعات در مورد شورش ها صحبت می کردند، من گفتم چه بگویم که مرا در لیست سیاه نبرید؟ آقای وحیدی خداوکیلی نام من را در لیست ضد انقلاب نگذارید. من چاکر انقلاب هستم و خط قرمز من رهبر انقلاب است.

چه اشتغالی؟ چه کشکی؟

دهمرده همچنین در این جلسه خطاب به وزیر کشور بیان کرده است: شما جای من باشید به مردم چه می گویید؟ چه اشتغالی، چه کشکی؟ تا ما زنده ایم باید آمار درست بگویید. ای مردم چقدر شغل گیرتان امده است؟ هیچ. 

وی همچنین خطاب به مردم بیان کرده است:  آمریکا دلش برای ما نسوخته و در همین بیخ گوش ما افغانستان غیر از ویرانی و بیچارگی چیزی برای مردم به ارمغان نیاورده است. باید سرزمین مان را فارغ از زنده باد و مرده باد ها بسازیم. انگلستان و دیگران برای ما دل نمی سوزانند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در انتقاد از عدم تخصیص حقابه سیستان و بلوچستان و عدم اجرای انتقال آب دریای عمان گفته است: آمار دارید چقدر از جمعیت سیستان و بلوچستان در این سرزمین مانده اند؟ چون نه آب دارند نه نان و صف های بنزین هم طویل است.


نماینده زاهدان: به استان سیستان و بلوچستان مثل فرزند ناخوانده نگاه می کنند
 
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان نیز در این جلسه گفته است: برای اولین بار اهل سنت و شیعیان یکپارچه شدند و به آقای رییس رای دادند. اقای رییس جمهور شما قول دادید و باید عمل کنید. دولت مردان به استان سیستان و بلوچستان مثل فرزند ناخوانده نگاه می کنند. مردم ما 4 ساعت باید در صف بنزین باشند؟ باید سه ساعت در صف کپسول گاز بایستند؟ مسئولین کلان می گویند قاچاق می شود. اگر عرضه دارید جلوی قاچاق را بگیرید. چه کسی قاچاق می کند؟ اگر فردی به خاطر سیر کردن شکم زن و بچه اش دو گالن بنزین یا دو کپسول گاز می برد باید او را در جاده های سیستان و بلوچستان به آتش بکشیم؟ چه کسی به داد مردم می رسد؟ مردم به ما زنگ می زنند می گویند 50 هزار توامن می خواهیم که دارو برای فرزندمان بخریم. ما به خاطر بی عرضگی مسئولان بالا تا پایین کشور شرمنده این مردم شده ایم. تنها کسی که به فکر مردم سیستان وبلوچستان است مقام معظم رهبری است اما گوش شنوایی نیست.


فداحسین مالکی: پهناورترین استان کشور 2 کیلومتر آزادراه ندارد/ بعد از کرونا سیستان وبلوچستان مرگ بار ترین استان کشور است
 

مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و ناینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با انتقاد از نبود حتی 2 کیلومتر آزادراه در استان سیستان و بلوچستان در آیین معارفه استاندار جدید گفته است: بعد از کرونا سیستان و بلوچستان مرگبار ترین استان است و این یعنی استاندار اقتدار لازم را از طرف دولت نبود. اگر مدیریت قوی در استان وجود می داشت شاید برخی اتفاقات اخیر استان ما در روزهای اول مدیریت می شد و این جلسه هم مانند گذشته پررنگ تر برگزار می شد. / جماران 

گفتنی ست جلسه معارفه استاندار جدید سیستان و بلوچستان در تاریخ 7 دی سال جاری برگزار شده است و سخنان فوق در این جلسه ایراد شده است. 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 29686

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/29686/آیت-الله-محامی-آقای-رئیس-جمهور-بگویید-گفتار-درمانی-مشکلات-مردم-حل-نمی-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir