کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفاع نماینده ایران در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل

3 آذر 1401 ساعت 17:38

نماینده ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از آلمان تاکید کرد که برلین با انگیزه سیاسی درخواست برگزاری این نشست را ارائه کرده است./شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز نشستی را با هدف محکوم کردن وضعیت حقوق بشری ایران برگزار کرد،


به گزارش ایصال نیوز، «خدیجه کریمی» مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست ویژه شورای حقوق بشر گفت: ادعاها و دلسوزی‌های آلمان که تامین کننده سلاح‌های شیمیایی برای رژیم صدام جهت استفاده علیه مردم ایران بوده و موجب شهادت و مجروحیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر ایرانی شده، غیرواقعی و ریاکارانه است.

خدیجه کریمی در سخنرانی خود در این نشست اظهار داشت: براساس آمارها و گزارش‌های معتبر، ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در ارتقاء و تقویت نقش و مشارکت اجتماعی زنان در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، نرخ باسوادی، اقتصاد، حضور در عرصه های ورزشی و ... است.

خانم کریمی افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر که امروز بانی برگزاری این نشست ویژه شده‌اند، با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، حقوق بنیادین آنان، بویژه حقوق زنان و دختران و کودکان را در ایران به صورت جدی و فاحش نقض می‌کنند و با اینگونه اقدامات غیرانسانی، نمی‌توانند مدعی حمایت از حقوق زنان و دختران و کودکان در ایران باشند. آنان با دادن پناه امن به گروه‌های مختلف تروریستی که در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از ایرانیان را در اقدامات مختلف تروریستی در داخل ایران به شهادت رسانده‌اند، نشان داده‌اند که ادعاهای حقوق بشری آنها فریبکارانه است. با چنین سابقه‌ای، این کشورها صلاحیت اخلاقی ارائه رهنمودهای حقوق بشری به دیگر کشورها را ندارند!

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده همچنین با اشاره به حادثه فوت خانم مهسا امینی و ابراز تاسف، گفت: بعد از این اتفاق، تمامی مسؤولان عالیرتبه و نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی ایران با فوریت و جدیت پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای بررسی تمام ابعاد این حادثه را انجام دادند. اما متاسفانه اظهارنظرها و مداخلات عجولانه و مبتنی بر اطلاعات نادرست برخی از مقامات غربی و همچنین دروغ‌های رسانه‌ای، اعتراضات مسالمت آمیز اولیه در ایران را به سمت خشونت و چندی بعد اقدامات تروریستی سوق داد و موجب بروز آشوب‌ها، اغتشاشات و آسیب‌های جدی جانی و مالی به مردم عادی، پرسنل نیروی انتظامی و ماموران حافظ امنیت و همچنین خسارت به اموال دولتی و خصوصی شد.

خانم کریمی در این نشست همچنین با اشاره به نقش مخرب برخی رسانه‌های فارسی زبان مستقر در آمریکا و انگیس، اظهار داشت: این رسانه‌ها نقش برجسته و پررنگی در جهت دادن و هدایت خشونت‌ها و اغتشاشات داشتند و به صورت علنی، خشونت و اغتشاش را تبلیغ می‌کردند و حتی شیوه درست کردن کوکتل مولوتف را نیز آموزش می‌دادند. شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، توئیتر و واتساپ نیز با ایجاد حساب‌های کاربری غیرواقعی با پراکندن اخبار جعلی در خصوص حوادث، سعی در تحریک احساسات عمومی و تشدید خشونت‌ها و اغتشاشات داشته‌اند و کماکان به این اقدامات خشونت بار و تحریک آمیز خود ادامه می‌دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: آنانی که ادعای پرچمداری حقوق بشر می‌کنند، زندگی زنان و کودکان ایرانی را از طریق تحمیل و اجرای تحریم‌های یکجانبه و حمایت از فعالیت‌های تروریستی علیه آنان، هدف گرفته‌اند. خشونت سیستماتیک علیه زنان و کودکان در این کشورها، ممانعت از پذیرش زنان پناهنده، سکوت در برابر وضعیت زنان در یمن و فلسطین و ترور شهیده شیرین ابوعاقله و گورهای جمعی کودکان بومی در کانادا، برخی نمونه‌هایی هستند که موجب بی اعتباری ادعاهای این کشورها درخصوص حقوق زنان می‌شود.

کریمی در پایان گفت: علیرغم تمامی مداخلات خارجی و تلاش های مذبوحانه برای بی ثبات کردن ایران، ملت بزرگ ایران یکبار دیگر با حضور میلیونی خود در خیابان ها در روز ۱۳ آبان، دشمنان خود را ناامید کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (پنجشنبه) نشستی را با هدف محکوم کردن وضعیت حقوق بشری ایران در حمایت از اغتشاشات داخلی برگزار کرد،
در این نشست بسیاری کشورهای غربی در استانداردهایی دوگانه، از سیاست‌های حقوق بشری ایران انتقاد کردند، اما برخی کشورها همچون ونزوئلا، زیمبابوه، چین و سوریه از جمله کشورهایی بودند که این شورا را به پیشبرد «معیارهای دوگانه» متهم کردند.

کشورهای غربی حاضر در این جلسه از جمله آمریکا، سوئیس، فنلاند، اسلوونی، اتریش، استرالیا و رژیم صهیونیستی و ... با انتقاد از عملکرد حقوق بشری جمهوری اسلامی از اغتشاشات داخلی حمایت کردند. رژیم صهیونیستی که به کودک‌کشی و ظلم علیه مردم مظلوم فلسطین در جهان شناخته می شود، از اغتشاشات در ایران حمایت کرد. بنابر گزارش یورونیوز، نماینده رژیم صهیونیستی در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که اغتشاشگران در ایران «برای آینده بهتر و تغییر» مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28442

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28442/دفاع-نماینده-ایران-نشست-ویژه-شورای-حقوق-بشر-سازمان-ملل

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir