کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش روسیه به قطعنامه پارلمان اروپا و ا'حامی تروریسم' نامیدن مسکو

3 آذر 1401 ساعت 15:39

هیات دائمی روسیه در اتحادیه اروپا، تصویب قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر شناسایی روسیه به عنوان "حامی تروریسم" را پوچ دانست.


به گزارش ایصال نیوز، هیات دائمی روسیه در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در کانال تلگرامی در اولین واکنش روسیه به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا اعلام کرد که نمایندگان پارلمان اروپا ایده ایجاد یک چارچوب قانونی برای اتحادیه اروپایی در فهرست قرار گرفتن کشورها به عنوان "حامیان تروریسم یا استفاده از روش های تروریستی" را به کشورهای عضو پیشنهاد کردند.

در این گزارش آمده است : پوچ بودن چنین "پیشنهادی" ممکن است جز برای نمایندگان پارلمان اروپا که از آن حمایت کردند، آشکار نباشد.

این هیأت روسی تأکید می کند که "وظیفه تعیین شده توسط نمایندگان پارلمان اروپا ساده است، تشدید رویارویی با روسیه به هر وسیله ای. روسیه خاطرنشان می کند که شهروندان روسیه با تحریم ها علیه کشورشان پیامدهای منفی را تجربه می کنند.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه در نشستی در استراسبورگ با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین، با اکثریت قاطع قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" یاد شده است. متن سند در سایت این نهاد مشورتی منتشر شده است.

قطعنامه تصویب شده «روسیه را به عنوان حامی تروریسم و ‌کشوری که از روش های تروریستی استفاده می کند به رسمیت می شناسد.

قطعنامه‌های پارلمان اروپا هیچ ضمانت قانونی و اجرایی ندارند و ماهیت مشورتی دارند، اما در رسانه‌ها و محیط سیاسی اتحادیه اروپا برای ترویج و انتشار مواضع سیاسی خاص به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28437

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28437/واکنش-روسیه-قطعنامه-پارلمان-اروپا-ا-حامی-تروریسم-نامیدن-مسکو

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir