کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در اقدامی خلاف قواعد بین الملل و اصول دیپلماتیک

پارلمان اروپا، «تا اطلاع ثانوی» ارتباط مستقیم خود را با ایران قطع کرد

اشک تمساح خانم رئیس پارلمان برای مردم ایران!

1 آذر 1401 ساعت 14:25

رئيس پارلمان اروپا با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود، با اشاره به نا آرامی های داخلی ایران و در واکنشی مداخله آمیز مدعی شد: اروپا چشمان خود را روی معترضانی که چشم امید به ما دارند، نخواهند بست.


به گزارش ایصال نیوز، خانم متسولا ضمن جانبداری از اعمال تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان کشورمان تاکید کرد که نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی در ایران برقرار نکنند. 

رئيس پارلمان اروپا در بخش دیگری به مسائل افغانستان نیز پرداخت و گفت: پارلمان اروپا به مردم این کشور و نه به رهبران طالبان متعهد است.

خانم متسولا همچنین در ادامه مدعی شد: «پارلمان اروپا تا زمانی که زنان افغان به جایگاه شایسته خود دست نیابند، به شنیدن صدای آنها ادامه خواهد داد.» 

رئیس پارلمان اروپا همچنین ویدیویی از سخنرانی خود را که به اعتراضات ایران پرداخته بود در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته و هشتگ «زن، زندگی، آزادی» را هم به زبان فارسی در پایین توییت خود قرار داده است.  

این اشک تمساح اروپا در حالی ست که اتحادیه اروپا و امریکا، با اعمال بی سابقه ترین نظام تحریمی علیه ایران، مشکلات اقتصادی فراوانی را برای مردم ایران ایجاد کرده اند و حق زیست و پیشرفت و تعالی که از جملۀ حقوق اساسی و متعالی بشر است را مورد تعدی خویش قرار داده اند. 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28391

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28391/پارلمان-اروپا-اطلاع-ثانوی-ارتباط-مستقیم-خود-ایران-قطع

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir