کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جام جهانی 2022 قطر

باخت سنگین ایران در اولین گام

انگلیس 6-2 ایران

فوتبال 360 , 1 آذر 1401 ساعت 6:34

تیم ملی ایران با ارائه نمایشی دور انتظار شکستی 6 گله را در مقابل تیم ملی انگلیس متحمل شد.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از فوتبال 360، جام جهانی قطر به روز دوم خود رسید و چشم‌انتظاری هواداران فوتبال در ایران خیلی زود به پایان آمد؛ چون در دومین مسابقه از رقابت‌های جام جهانی 2022 روز دوشنبه تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه قطر برابر تیم ملی انگلیس به میدان رفت تا اولین مسابقه گروه دوم جام جهانی برگزار شود.
ملی‌پوشان بعد از گذراندن مسیر پر پیچ و خم آماده‌سازی سرانجام به روز مسابقه رسیده و باید در مقابل یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی به میدان می‌رفتند.

تیم ملی ایران در شرایطی به جام جهانی قطر رسید که شاید مهم‌ترین اتفاق، تغییر و تحولات در کادرفنی و حضور کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ بود. در نقطه مقابل، انگلیسی‌ها با نایب‌قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو) خود را به جام جهانی رساندند و حالا در سودای فتح جام هستند تا آلبوم افتخارات خود را در سالیان گذشته تکمیل کنند.

ترکیب تیم ملی انگلیس


جردن پیکفورد، کیران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر (از دقیقه 70: اریک دایر)، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگهام، میسون ماونت (از دقیقه 70: فیل فودن)، باکایو ساکا (از دقیقه 70: مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (از دقیقه 70: جک گریلیش) و هری کین (از دقیقه 75: کالوم ویلسون) سرمربی: گرت ساوت‌گیت

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند (از دقیقه 20: حسین حسینی)، صادق محرمی مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی (از دقیقه 46: محمدحسین کنعانی‌زادگان)، مجید حسینی، میلاد محمدی (از دقیقه 63: مهدی ترابی)، احسان حاج‌صفی، علی کریمی (از دقیقه 46: سعید عزت‌اللهی)، احمد نوراللهی (از دقیقه 77: سردار آزمون)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه 46: علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی سرمربی: کارلوس کی‌روش
تیم ملی انگلیس با ترکیبی شناخته و مملو از ستارگان نام‌آشنای فوتبال جهان مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت و ساوت‌گیت سورپرایز ویژه‌ای در ترکیب خود برای مسابقه امروز نداشت اما آن‌سوی میدان کارلوس کی‌روش در تصمیمی غیرمنتظره، تغییراتی ویژه‌ای را در ترکیب تیم ملی ایران و البته سیستم بازی تیمش اعمال کرده که در نوع خود جالب‌توجه است.

کی‌روش در این مسابقه از سیستم 5 دفاعه استفاده کرده و به روزبه چشمی در کنار مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی میدان داده بود تا زوج شجاع خلیل‌زاده-محمدحسین کنعانی‌زادگان نیمکت‌نشین شوند.

در میانه میدان هم در تصمیمی عجیب، علی کریمی در ترکیب اولیه به سعید عزت‌اللهی ترجیح داده شد! همچنین نیمکت‌نشینی سردار آزمون و عدم حضور او در ترکیب اصلی از دیگر نکات ویژه ترکیب اولیه ایران برای مصاف با انگلیس بود.

رافائل کلاوس داور برزیلی مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و با سوت او، نبرد تیم‌های ملی ایران و انگلیس از ساعت 16:30 آغاز شد.
  
شاگردان ساوت‌گیت در انگلیس از همان دقایق ابتدایی مسابقه مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفتند و به دنبال به‌ثمر رساندن گل برتری بودند.

اولین صحنه مشکوک مسابقه در دقیقه 3 روی برخورد هری مگوایر و روزبه چشمی در محوطه جریمه ایران رخ داد که کلاوس اعتقادی به پنالتی نداشت.

علیرضا بیرانوند در دقیقه 6 برخورد شدیدی با مجید حسینی داشت، برخوردی که باعث وقفه‌ای 8 دقیقه در جریان مسابقه شد.

لحظاتی بعد از بازگشت بیرانوند به زمین مسابقه، او از کادرفنی درخواست کرد تا تعویضش کنند و این اتفاق رخ داد و از دقیقه 20، حسین حسینی جانشین دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران شد.

مصدومیت بیرانوند در حالی رخ داد که بعد از این اتفاق، کی‌روش در واکنشی عجیب از این اتفاق با 2 دست به سر خود زد!

انگلیسی‌ها بعد از به جریان افتادن دوباره مسابقه همچنان به نمایش تهاجمی و مالکانه خود ادامه دادند.

در دقیقه 32 ضربه سر هری مگوایر تیرک دروازه ایران را به لرزه در آورد و دقایقی بعد از سر ضربه مگوایر، جودی بلینگهام با یک ضربه سر تماشایی در دقیقه 35 دروازه ایران را فرو ریخت تا گل اول مسابقه به سود شاگردان ساوت‌گیت به‌ثبت برسد.

خط دفاعی ایران در مسابقه دیشب نمایش سردرگمی داشت و همین مسئله باعث شد تا حملات بازیکنان تیم ملی انگلیس تداوم پیدا کند.

در دقیقه 44، باکایو ساکا روی پاس هری مگوایر با یک ضربه والی تماشایی توپ را به گوشه دروازه ایران فرستاد تا اختلاف به 2 گل برسد.

رافائل کلاوس داور مسابقه به دلیل مصدومیت علیرضا بیرانوند و وقفه طولانی‌مدت در جریان مسابقه، 14 دقیقه وقت اضافی برای نیمه نخست اعلام کرد.
2 دقیقه بعد از گلزنی ساکا، نوبت به درخشش رحیم استرلینگ رسید و او در دقیقه (1+45) توانست برای سومین‌بار دروازه ایران را باز کند تا شکستی سنگین برای شاگردان کی‌روش در نیمه نخست به‌ثبت برسد.

کارلوس کی‌روش با توجه به نمایش ضعیف شاگردانش در نیمه نخست تصمیم به 3 تعویض همزمان گرفت و محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده به جای روزبه چشمی، علی کریمی و علیرضا جهانبخش به ترکیب تیم ملی اضافه شدند تا بلکه شرایط به سود تیم ملی ایران در نیمه دوم تغییر کند.

با وجود تغییرات انجام شده از سوی کی‌روش، بازهم مالکیت توپ و میدان در اختیار بازیکنان تیم ملی انگلیس بود.
باکایو ساکا توانست درخشش خود در مسابقه امشب را تکمیل کند و در دقیقه 62 روی پاس رحیم استرلینگ توانست اختلاف را به 4 گل برساند.

بعد از گلزنی ساکا، اولین حمله جدی ایران روی دروازه انگلیس انجام شد که مهدی طارمی توانست با یک شوت سنگین توپ را به زیرطاق دروازه انگلیس بکوبد و نتیجه بازی را به 4 بر یک تغییر بدهد.

طارمی در شرایطی برای ایران گل زد که بعد از درخشش او، مجدداً بازیکنان انگلیس صاحب توپ و میدان شدند و مارکوس رشفورد لحظاتی بعد از ورود به زمین مسابقه توانست برای پنجمین‌بار دروازه ایران را فرو بریزد تا در دقیقه 71 روی اسکوربورد ورزشگاه نتیجه 5 بر یک نقش ببندد.

2 تیم در 20 دقیقه پایانی چندان موقعیت گلزنی جدی به‌دست نیاوردند.

در دقیقه 90، فرار سرعتی کالوم ویلسون و پاس او به جک گریلیش باعث شد تا ستاره منچسرسیتی برای ششمین‌بار دروازه ایران را باز کند. سردار آزمون در دقیقه (8+90) فرصت داشت تا دومین گل را برای ایران به‌ثمر برساند اما ضربه او به تیرک دروازه انگلیس برخورد کند.

مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه (9+90) درون محوطه جریمه انگلیس با مدافع حریف برخورد کرد که بعد از بررسی این صحنه توسط کمک داور ویدئویی، رافائل کلاوس اعلام ضربه پنالتی کرد که مهدی طارمی توانست این پنالتی را در دقیقه (12+90) به تور دروازه انگلیس بچسباند و ایران را به گل دوم برساند تا بازی با برتری پرگل 6 بر 2 به سود شاگردان گرت ساوت‌گیت به پایان برسد و در نقطه مقابل، سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام جهانی به‌ثبت برسد.

تیم ملی ایران بعد از باخت سنگین و غیرمنتظره در مسابقه دیشب، در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2022 قطر، جمعه 4 آذرماه از ساعت 13:30 باید در مقابل تیم ملی ولز قرار بگیرد.

تیم ملی انگلیس هم در همان روز از ساعت 22:30 در برابر تیم ملی آمریکا قرار خواهد گرفت.

در دیگر مسابقه روز نخست گروه دوم جام جهانی 2022 قطر، دیشب از ساعت 22:30 تیم‌های ملی ولز و آمریکا مقابل هم به تساوی رسیدند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28381

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28381/باخت-سنگین-ایران-اولین-گام

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir