کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات حشد الشعبی علیه داعش در استان دیالی عراق

30 آبان 1401 ساعت 18:35

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق عملیات امنیتی گسترده ای را برای تعقیب عناصر گروه ترویستی داعش در استان دیالی هم مرز با ایران آغاز کردند.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از سایت العهد، فرماندهی عملیات دیالی وابسته به الحشد الشعبی اعلام کرد که عملیات امنیتی گسترده ای برای تعقیب عناصر باقی مانده داعش در سه محور در منطقه حوض الثلاب واقع در جنوب غرب شهر خانقین در استان دیالی آغاز شد.

طالب الموسوی فرمانده عملیات تاکید کرد: این عملیات با نام شهید "احمد مکصد" برای تعقیب باقی مانده عناصر داعش و نابودی پناهگاه های آن ها آغاز شد.

وی گفت: این عملیات در سه محور انجام می شود؛ محور اول را تیپ چهارم و نیرویی از نهاد امنیت عمومی الحشد الشعبی، محور دوم را تیپ یازدهم و فرماندهی عملیات فرات میانه در الحشد الشعبی و محور سوم را نیروهای ویژه به علاوه نیروی از تیپ یکم رهبری می کنند.

الموسوی تاکید کرد که این عملیات در راستای تداوم عملیات علیه داعش در استان دیالی و با استناد به اطلاعات دقیق انجام می شود.

وی با تاکید بر تداوم عملیات تعقیب عناصر داعشی اعلام کرد که عملیات با حمایت نیروی هوایی ارتش و نیروهای امنیتی دیگر انجام می شود.

فرماندهی عملیات دیالی وابسته به الحشد الشعبی روز شنبه نیز عملیات گسترده ای را برای تعقیب عناصر داعش در رشته کوه حمرین واقع در شمال شرق منطقه العظیم در استان دیالی برگزار کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد گروهی که یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.ایرنا 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28378

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28378/عملیات-حشد-الشعبی-علیه-داعش-استان-دیالی-عراق

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir