کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صلیب سرخ: افغان‌ها زمستان امسال برای جان خود مبارزه خواهند کرد

30 آبان 1401 ساعت 15:18

مدیر عملیات سازمان صلیب سرخ در افغانستان درباره شرایط بحرانی این کشور در زمستان پیش رو هشدار داد.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از مقامات ارشد کمیته بین المللی صلیب سرخ در مصاحبه ای گفت همزمان با بدتر شدن شرایط زندگی در سال آینده میلادی و در حالی که افغانستان برای دومین زمستان خود تحت حاکمیت طالبان آماده می شود، افغان‌های بیشتری برای بقا مبارزه خواهند کرد.

تصاحب قدرت توسط این گروه در اوت 2021، اقتصاد افغانستان را به رکود کشاند و این کشور را دستخوش تغییراتی بنیادی کرد زیرا کمک های خارجی تقریباً یک شبه متوقف شد.

مارتین شوپ، مدیر عملیات در صلیب سرخ، در مصاحبه ای در این خصوص گفت: «مشکلات اقتصادی وجود دارد. معضلات بسیار جدی است و مردم برای ادامه زندگی خود مبارزه خواهند کرد.»

تحریم های اعمال‌شده علیه حاکمان طالبان، توقف نقل و انتقالات بانکی و مسدود شدن میلیاردها دلار ذخایر ارزی افغانستان، دسترسی به موسسات جهانی و پول خارجی را که خصیصه‌های اصلی اقتصاد وابسته به کمک های افغانستان پیش از خروج نیروهای ایالات متحده و ناتو بود، محدود کرده است.

شوپ خاطرنشان کرد آغاز زمستان نیازهای انسانی حاد را که نیمی از کشور در حال حاضر با آن مواجه است، تشدید خواهد کرد.

وی گفت: «قیمت‌ها به دلایل مختلف در حال افزایش است، اما موضوع تحریم‌ها نیز پیامدهای زیادی را به دنبال داشته است. ما بیشتر و بیشتر افغان‌هایی را می‌بینیم که مجبورند وسایل خود را برای گذران زندگی بفروشند، و مجبورند برای گرم کردن خود، مواد مورد نیاز را خریداری کنند و در عین حال باید با هزینه‌های فزاینده برای غذا و سایر اقلام ضروری روبرو شوند.»

شوپ ادامه داد تحریم ها یک چالش برای دریافت به موقع کمک ها و تدارکات لازم در کشور است و مهم است که همه تحریم ها دارای معافیت های بشردوستانه باشند تا سازمان هایی مانند صلیب سرخ بتوانند به کار خود ادامه دهند.

او افزود صلیب سرخ در حال حاضر ماهانه حقوق 10,500 پرسنل پزشکی را پرداخت می کند تا اطمینان حاصل شود که خدمات اولیه مرتبط با مراقبت های بهداشتی پابرجا باشند.

شوپ گفت: «ما کاملاً آگاه هستیم که پرداخت حقوق کارکنان پزشکی وظیفه اصلی‌مان نیست. ما به عنوان یک سازمان بشردوستانه در بهترین موقعیت برای انجام این کار نیستیم.»

شوپ که برای اولین بار به عنوان مدیر عملیات از زمان تسلط طالبان به افغانستان سفر می کرد، گفت این آژانس وظیفه تأمین مواد غذایی بیشتر زندانیان این کشور را بر عهده دارد. او نتوانست فوراً بگوید که چه تعداد زندانی در افغانستان وجود دارد.العالم 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28375

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28375/صلیب-سرخ-افغان-ها-زمستان-امسال-جان-خود-مبارزه-خواهند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir