کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاپید: اسرائیل با همکاری آمریکا توانست از احیای برجام جلوگیری کند

29 آبان 1401 ساعت 15:32

نخست وزیر اسرائیل مدعی شد: مقامات اسرائیلی با همکاری نزدیک با دولت واشنگتن، موفق شدند از تمدید نشدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کنند.


به گزارش ایصال نیوز، یائیر لاپید ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه یکشنبه کابینه اعلام کرد: مقامات اسرائیلی با همکاری نزدیک با دولت واشنگتن، موفق شدند از تمدید نشدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کنند.

وی در جمع بندی کار دولت خود که قرار است به زودی با کابینه جدید جایگزین شود، گفت: "با همکاری بسیار نزدیک با دولت دموکرات [در ایالات متحده]، از تمدید توافق هسته ای با ایران جلوگیری کردیم".

لاپید با اعتراف در مورد عملیات های خرابکارانه علیه تأسیسات اتمی ایران، گفت: "ما علیه زیرساخت‌های تروریستی ایران در همه جا از جمله بسیار دور از مرزهای اسرائیل اقدام کرده‌ایم".

جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا، بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته ای نشان داده است. روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند. 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28356

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28356/لاپید-اسرائیل-همکاری-آمریکا-توانست-احیای-برجام-جلوگیری-کند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir