کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل ناتو تهدید اتمی پوتین را تشدید «خطرناک» بحران خواند

30 شهريور 1401 ساعت 22:49

ینس استولتنبرگ در مصاحبه با رویترز به سخنان روز چهارشنبه رئیس‌جمهور روسیه واکنش نشان داد.


به گزارش ایصال نیوز، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت تهدید پنهان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین، یک «لفاظی خطرناک و بی پروا» بود و مدعی شد تنها راه برای پایان دادن به جنگ این است که اطمینان حاصل شود مسکو در میدان نبرد پیروز نخواهد شد.

ینس استولتنبرگ همچنین در مصاحبه ای با رویترز گفت اعلام پوتین مبنی بر اولین بسیج نظامی روسیه پس از جنگ جهانی دوم، درگیری را تشدید می کند و جان های بیشتری را خواهد گرفت. اما دبیرکل ناتو مدعی شد: این وضع همچنین نشان میدهد که پوتین با تصمیم روسیه برای حمله به همسایه خود در 24 فوریه اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

استولتنبرگ در گفتگو با سردبیر رویترز در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت ائتلاف دفاعی غربی - ناتو - متشکل از 30 کشور آرام خواهد ماند و «درگیر همان نوع لفاظی های بی پروا و خطرناک هسته ای نخواهد شد. به عنوان رئیس جمهور پوتین.»

استولتنبرگ مدعی شد: «تنها راه برای پایان دادن به جنگ این است که ثابت شود رئیس جمهور پوتین در میدان نبرد پیروز نخواهد شد. زمانی که او متوجه این موضوع شود، باید بنشیند و برای یک توافق منطقی با اوکراین مذاکره کند.»/العا لم 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 26994

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/26994/دبیرکل-ناتو-تهدید-اتمی-پوتین-تشدید-خطرناک-بحران-خواند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir