کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وداع خاندان سلطنتی بریتانیا با ملکه الیزابت دوم در کلیسای ویندزور

29 شهريور 1401 ساعت 11:11

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا روز دوشنبه با تابوت ملکه الیزابت دوم وداع کردند. این مراسم در صومعه سنت جورج کاخ ویندزور برگزار شد.


به گزارش ایصال نیوز، در این مراسم مذهبی پادشاه چارلز سوم، ملکه همسر و شمار دیگری از اعضای خاندان سلطنتی حضور داشتند. پس از اجرای برنامه دعا و سرودهای مذهبی، تابوت ملکه برای دفن به سرداب کلیسا منتقل شد. 

نشان‌های حکمرانی و اتحاد پادشاهی و کلیسا یعنی گوی سلطنت، تاج و عصا از روی تابوت برداشته شد. این اشیای نمادین در مراسم تاجگذاری در همین محل و با تشریفات مشابه به پادشاه/ملکه داده می‌شود. 


تابوت ملکه الیزابت دوم در کنار همسر فقیدش پرنس فیلیپ دفن شد. 

مراسم تشییع جنازه ملکه روز دوشنبه و با حضور پاشاده چارلز سوم، خانواده سلطنتی بریتانیا، سیاستمداران این کشور و بیش از ۵۰۰ نفر از رهبران جهان از کلیسای وست‌مینستر در لندن برگزار شد.

تابوت حامل پیکر ملکه الیزابت دوم پس از تشییع با همراهی حدود دو هزار نفر از حاضران در کلیسای وست‌مینستر از میان خیابان‌های مرکزی لندن و مقابل کاخ باکینگهام عبور کرد و سپس به طاق پیروزی ولینگتون رسید سپس با همراهی دختر ملکه و همسرش، سوار بر خودرو عازم شهر ویندزور شد. 

تابوت بلوطین ملکه پس از عبور از میان جمعیتی که برای ادای احترام به او در مسیر منتهی به شهر ویندزور صف کشیده‌اند، برای انجام مراسم مذهبی تدفین به کاخ ویندزور منتقل می‌شود. 

مطابق برنامه اعلام شده، مراسم پایانی تدفین ملکه در کاخ ویندزور در ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی برگزار شد و الیزابت دوم در کنار همسرش، شاهزاده فیلیپ به خاک سپرده شد./یورو نیوز

انتهای پیام/*


کد مطلب: 26945

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/26945/آخرین-وداع-خاندان-سلطنتی-بریتانیا-ملکه-الیزابت-دوم-کلیسای-ویندزور

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir