کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار تهران خبر داد

ساعت کاری ادارات استان تهران تغییر نمی کند

سیستم‌های سرمایشی عمومی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم می شود

روابط عمومی استانداری تهران , 13 تير 1398 ساعت 14:23

استاندار تهران گفت: ساعات کاری ادارات استان تهران در راستای کاهش بار مصرف انرژِی در تیر و مردادماه امسال تغییر نمی‌کند و اجرای برنامه دیگری در دستور کار قرار گرفت.


انوشیروان محسنی بندپی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: جلسه‌ای در این زمینه در وزارت کشور با حضور وزیر و معاونان تشکیل و مقرر شد که اقداماتی از ۱۵ تیر ماه امسال انجام شود.
وی یادآور شد: بر این اساس تمامی دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و عمومی نظیر مؤسسات تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و بانک‌ها، سیستم‌های سرمایشی خود را بر اساس الگوی استاندارد دنیا بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنند.
محسنی بندپی اظهار داشت: از سویی دیگر همین دستگاه مکلف و موظف هستند که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند و این صرفه جویی را از طریق نصب مولدهای انرژی تأمین کنند، ضمن اینکه در زمان اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از دستگاه‌های سرمایشی استفاده کنند.
وی ادامه داد: با این روش‌های کاهشی دیگر نیاز به کاهش ساعات کاری ادارات نیست.
استاندار تهران گفت: بسیاری از استان‌های دیگر برای پیگیری کارهای اداری خود به این استان سفر می‌کنند و کاهش ساعت کاری نارضایتی‌هایی را به همراه دارد، بنابراین با این اقدامات شرایطی فراهم شد تا صرفه جویی و قطعی برق را نداشته باشیم.
وی ادامه داد: بر عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه نظارت مستمری خواهیم داشت و دستگاه‌هایی که از این امر تبعیت نکنند با قطعی برق مواجه و برای پیگیری‌های بعدی به نهادهای وزارتی معرفی می‌شوند.
استاندار تهران گفت: باید شرایطی فراهم کرد که مردم با قطعی برق مواجه نشوند و در این ۴۵ روز باقیمانده تابستان این تصمیم اتخاذ شود که همه از نعمت برق و انرژی برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این باشد که فرهنگ بهینه مصرف برق را در کشور نهادینه کنیم و مصرف ما بر اساس استاندارد روز دنیا باشد.
سال گذشته برای صرفه جویی در مصرف برق، ساعت کاری تیر و مردادماه در اغلب استان‌های کشور از جمله تهران با تعجیل آغاز می‌شد و پایان می‌یافت.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2633

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2633/ساعت-کاری-ادارات-استان-تهران-تغییر-نمی-کند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir