کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا در حال بررسی قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم است

ایرنا , 8 مرداد 1401 ساعت 7:15

پس از تصویب قطعنامه غیرالزام‌آور سنای آمریکا، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی امکان معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم و همچنین اتخاذ تدابیر دیگری برای تحمیل هزینه‌های اضافی بر مسکو است.


به گزارش ایصال نیوز، کارین ژان پی‌یر جمعه شب گفت: ما در حال بررسی معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم به همراه طیف وسیعی تدابیر دیگر برای تحمیل هزینه‌های بیشتر بر این کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد که دولت آمریکا هم اکنون اقداماتی را علیه روسیه انجام داده است که عواقب آن مشابه قرار گرفتن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

بنابر این گزارش، سنای آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه غیرالزام‌آوری را تصویب کرد که در آن از آنتونی جی. بلینکن، وزیر امورخارجه خواسته شد تا روسیه را به واسطه اقداماتش در چچن، گرجستان، سوریه و اوکراین که منجر به «کشته شدن تعداد بی‌شماری مردان و زنان بی‌گناه» شد، به‌عنوان حامی تروریسم معرفی کند.

با این حال، طبق قانون آمریکا، اختیار تعیین و معرفی یک کشور به عنوان حامی تروریسم در اختیار وزارت امور خارجه است.

با این وجود، آگاهان معتقدند تصویب قطعنامه توسط سنا فشار بیشتری بر دولت بایدن وارد می‌کند تا روسیه را به فهرست کشورهای حامی تروریسم اضافه کند.

کنگره آمریکا تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرده است.

اقدام اخیر سنای آمریکا همان چیزی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، در طول جنگ اوکراین بارها ادعا کرده است: اینکه نیروهای روسی اقدامات وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان مرتکب شده‌اند؛ از جمله تجاوز، قتل و شکنجه، که به تروریسم تعبیر می‌شود.

دو منبع آگاه آمریکایی اعلام کردند که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هشدار داده است اگر وزارت خارجه این کشور در معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تعلل کند، کنگره این کار را انجام خواهد داد.

به ادعای آمریکا، کشورهابی حامی تروریسم کشورهایی هستند که به طور سیستماتیک از اقدام‌های تروریستی بین‌المللی حمایت کرده یا با آن‌ها سر و کار دارند.

کشورهایی که در این فهرست قرار دارند مشمول تحریم‌های اقتصادی و سیاسی از سوی آمریکا می‌شوند.

در سال ۲۰۲۲ این فهرست شامل کشورهایی از جمله کوبا، کره شمالی و سوریه است.

این درحالی است که آمریکا خود از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و مقام‌های این کشور در گذشته به ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش اعتراف کرده‌اند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 25560

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/25560/آمریکا-حال-بررسی-قرار-دادن-روسیه-فهرست-کشورهای-حامی-تروریسم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir