کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتفاق عجیب در دیدار وزیر خارجه روسیه با رئیس جمهور ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه عکس محجبه شدن خود را منتشر کرد

2 تير 1401 ساعت 7:29

همشهری آنلاین نوشت : در جریان دیدار وزیر خارجه روسیه با رئیس جمهور ایران ، مهمان خارجی بر خلاف رویه جاری و پروتکل های دیپلماتیک بدون ماسک با مقام بالاتر دیدار کرد.


به گزارش ایصال نیوز، در دیدار سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه با سید ابراهیم رئیسی در حالی که رئیسی برای رعایت پروتکل بهداشتی ماسک زده بود اما وزیر خارجه روسیه بدون ماسک در جلسه حضور داشت. این در حالی است که پروتکل های سختگیرانه روس ها باعث شده بود که رئیس مجلس ایران در سفر به روسیه با پوتین دیدار نکند یا وزیر خارجه سابق ایران در سفر به روسیه تلفنی با ولادیمیر پوتین رایزنی کند.

گفتنی است؛ از نکات جالب سفر لاوروف به تهران، حضور خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه است که همراه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه وارد تهران شده است.

وی با انتشار عکس محجبه دیروز چهارشنبه خود در در صفحه تلگرام خود نوشت: «سلام تهران».

 این نخستین سفر وزیر خارجه روسیه به ایران در دولت سیزدهم است. رسانه ها، رایزنی پیرامون برجام، مقابله با تحریم‌ها ، موضوع افغانستان و اوکراین و پیگیری توافق ۲۰ساله را از دستورکارهای لاوروف در سفر به ایران و دیدار با مقامات ایران اعلام کرده‌اند.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که لاوروف ۱۳ خرداد در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی با ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری‌‌های دو کشور را در همه ابعاد رو به گسترش خوانده بود.

وزیر امور خارجه روسیه آخرین بار ۲۴ فروردین‌‌ ۱۴۰۰ به تهران سفر کرده بود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 24535

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/24535/اتفاق-عجیب-دیدار-وزیر-خارجه-روسیه-رئیس-جمهور-ایران

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir