کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

العالم , 1 تير 1401 ساعت 18:50

نمایندگان صهیونیست با انحلال پارلمان این رژیم به عنوان اولین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی موافقت کردند.


به گزارش ایصال نیوز، شبکه عبری «کان»، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، خبر داد که نمایندگان صهیونیست به انحلال پارلمان این رژیم رأی مثبت داده‌اند. انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی با رای موافق 110 عضو این پارلمان تصویب شد.

رای به انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی به دنبال شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری صورت گرفت.

با انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی، مقدمه برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم در ماه اکتبر آینده برای پنجمین بار طی چهار سال گذشته فراهم می شود.

انحلال پارلمان این رژیم به دنبال شکست کابینه ائتلافی بنت در تمدید قانون آپارتاید و تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک‌نشینان صهیونیست و تصمیم «نیر اورباخ» (از حزب یمینا) برای خروج از ائتلاف حاکم، صورت گرفت.

پیش‌تر «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست در روزهای آینده توافق کرده بودند. پس از توافق لاپید و بنت بر سر ارائه لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را به شکست متهم کرد و متعهد شد که دوباره قدرت را به دست بگیرد.

نتانیاهو گفت که این کابینه در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی به شدت شکست خورد و من در راستای تشکیل کابینه‌ای گسترده تلاش خواهم کرد.

. نتانیاهو این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که کابینه‌ خود او در ژوئن ۲۰۲۱ پس از بحران سیاسی که به برگزاری چهار انتخابات در کمتر از دو سال ختم شد، پایان حاکمیت ۱۲ ساله خود را رقم زد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 24525

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/24525/پارلمان-رژیم-صهیونیستی-منحل

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir