کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی کرج

وزیر کشاورزی: صادرات محصولات آب‌بر، از امسال عوارض دارد

به سمت کشت محصولات اساسی و غلات برویم

ایسنا , 24 خرداد 1401 ساعت 18:36

وزیر جهاد کشاورزی از تعیین عوارض برای صادرات محصولات آب بر در قانون بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از امسال صادرات محصولات آب بر عوارض دارد. باید در الگوی کشت محصولات آب‌بر را به کشور وارد و به سمت محصولات اساسی و غلات در کشاورزی برویم.


به گزارش ایصال نیوز، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم افتتاحیه اولین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کرج، گفت: ضرورت افزایش بهره‌وری در کشاورزی اجتناب ناپذیر است که مسیر آن از علم و فناوری در کشاورزی می‌گذرد و این پارک مسیر را برای این موضوع هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به حوزه کشاورزی تاکید و رسالتی سنگین برای ما ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: همه امکانات طبیعی مهیاست و کشاورزی ایران تشنه علم و فناوری ست. در شرایط جهانی امروز موضوع امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد و اولویت اول است. امکان ندارد به اقتدار غذایی برسیم مگر از مسیر علم و فناوری.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی چالش آینده جهان چالش غذاست و کشورها در این زمینه با هم رقابت می‌کنند. حوزه غذا به قدری مهم است که تمام قوانین کشورها در همین راستا تغییر یافته است.  

ساداتی نژاد افزود: بنابراین امسال ماموریت بزرگی برای تولید داخل داریم. افزایش قیمت خرید تضمینی گندم یک پیام بزرگ برای ما داشت. در اولین جلسه، آیین‌نامه دانش‌بنیان را به دولت بردیم و بر اساس این نقشه راه حرکت می‌کنیم. 

وی افزود: در زمینه گندم تلاشمان این است که کاشت قراردادی را در این زمینه پیش ببریم. پیش بینی این است بتوان تا ۳۰ درصد تولید را رشد داد و سازمان تات مهمترین پشتوانه است. 

وی ادامه داد: باید کشاورز سازمان تحقیق، ترویج و آموزش کشاورزی را به عنوان پشتوانه بشناسد و بذور مورد تایید تات را بی دغدغه استفاده کند. بنابراین تحول کشاورزی در دولت سیزدهم به پشتوانه سازمان تات است و به برنامه ریزی و نگاه نو و تغییراتی در آیین نامه ها نیاز دارد. 

ساداتی نژاد اظهار کرد: به عنوان وزیر کشاورزی حاضرم ساختمان های وزارت کشاورزی را بفروشم و خرج توسعه‌ علم و فناوری در کشاورری کنم. چون کشاورزی ما تشنه علم و فناوری است. 

وی با اشاره به اینکه از شهریور باید الگوی کشت را ابلاغ کنیم، گفت: از امسال صادرات محصولات آب بر عوارض دارد. باید در الگوی کشت محصولات آب بر را به کشور وارد و به سمت محصولات اساسی و غلات در کشاورزی برویم. در این راه مهمترین پشتوانه سازمان تات است. و این پارک علم و فناوری نیز برای حضور شرکت‌های دانش بنیان بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه ها، گفت: این طرح در حوزه تولید است و با تولید قراردادی سعی می‌کنیم با خرید تضمینی و حمایت از تولید، دغدغه تولید کننده را از بین ببریم. 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولیدکننده و مصرف‌کننده درکنار هم هستند و اگر تولید صورت نگیرد صحبت در مورد قیمت هم ممکن نیست و مردم همه حامی تولیدکننده و دامدار و باغدار هستند. حمایت از تولیدکننده در واقع حمایت ازمصرف کننده است. در شرایط آشوب جهانی باید به تولید کننده قوت قلب بدهیم.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 24318

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/24318/وزیر-کشاورزی-صادرات-محصولات-آب-بر-امسال-عوارض

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir