کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتحادیه اروپا تحریم نفت روسیه را به تعویق می اندازد

اسپوتنیک , 23 ارديبهشت 1401 ساعت 16:30

روزنامه پولیتیکو می نویسد دیپلمات های اتحادیه اروپا در حال بررسی راه حلی برای معافیت مجارستان از تحریم نفت روسیه هستند که به معنای به تعویق انداختن این بخش از بسته ششم تحریم ها و ادامه بقیه این اقدامات خواهد بود.


به گزارش ایصال نیوز، روزنامه پولیتیکو سخنان یکی از سیاستمداران اروپایی را نقل می کند که گفت: "در واقع، ایده تقسیم بسته (تحریم‌ها) وجود دارد، زیرا ما قبلاً به میزان 90 درصد روی آن توافق کرده‌ایم، یعنی همه چیز را به جز تحریم نفت پیش ببریم". او اضافه کرد:" مایه تاسف است که نمی‌توانیم با آنچه قبلاً درباره توافق شده به پیش برویم. پس چرا باید این کار را نکنیم... و سپس به بحث در مورد انرژی ادامه دهیم؟".

این دیپلمات خاطرنشان کرد: تفکیک موضوع عرضه نفت از بسته تحریمی فولاد "سیگنال بدی خواهد بود" و به همین دلیل ممکن است کشورهای دیگر با آن مخالفت کنند. یکی دیگر از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفت که بهتر است بقیه بسته تحریم‌های جدید در اسرع وقت تصویب شود و در مرحله بعد به تحریم نفت بازگشته شود.

تعدادی از کشورهای غربی بسته های تحریمی متعددی را علیه فدراسیون روسیه به دلیل وضعیت اوکراین ارائه کرده اند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور جدی احتمال کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه را بررسی می‌کنند، بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا تحریم نفتی را پیش‌بینی می‌کند، اما تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا به‌ویژه مجارستان مانع تصویب آن شده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بد کردن زندگی میلیون ها انسان است. وی افزود: رویدادهای جاری بر سلطه جهانی غرب هم در سیاست و هم در اقتصاد خط پایان می کشند. به گفته وی، قرار نیست روسیه خود را منزوی کند و در دنیای معاصر نمی توان آن را به شدت منزوی کرد.

دیمیتری بیریچفسکی، مدیر بخش همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه عواقب عظیمی برای اقتصاد اروپا و جهان در پی خواهد داشت. به گفته وی، اروپا به گاز و نفت روسیه بسیار وابسته است. وی گفت: حتی اگر اروپابه سمت صرفه جویی تمام عیار حرکت کند، تامین کنندگانی را در سایر مناطق جهان پیدا کند و به منابع انرژی تجدیدپذیر روی آورد، "در ایده آل ترین سناریو" می تواند تنها 80 درصد از منابع انرژی را جایگزین کند که در عمل حتی کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 23574

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/23574/اتحادیه-اروپا-تحریم-نفت-روسیه-تعویق-می-اندازد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir