کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد

حجة الاسلام حسناتی: قضات و دادستان‌ها باید نفوذناپذیر باشند به نحوی که همه از عدالتشان بترسند

تکریم خدمات احمد براتی و معارفه سجاد پناهی

21 ارديبهشت 1401 ساعت 15:25

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نجف آباد با بیان اینکه قاضی باید عادل باشد و در عین مهربانی و عطوفت شخصیتی، باید همه از عدالتش بترسند، نفوذناپذیری و سفارش ناپذیری را یکی از مهمترین ویژگی های لازم برای قضات و دادستان های دادگستری برشمردند که باید در این دستگاه مهم حکومتی بیش از پیش تقویت شود. 


به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد، صبح امروز چهارشنبه (21 / 02 / 1401) در سالن شهروند فرهنگسرای خارون، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. 

احمد براتی، رئیس سابق دادگستری نجف آباد، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری مدعو، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی درباره عملکرد براتی در دوران تصدی ریاست دادگستری نجف آباد، با دعوت مجری برنامه، به ایراد سخن پرداخت. 

براتی سپاس از خداوند را مقدمه سخنان خویش قرار داد و با ذکر یاد و نام خدا، فرصت مسئولیت در دادگستری نجف آباد را نعمت خدمتی دانست که در مدت خدمت، نصیب او شده است. 

رئیس سابق دادگستری نجف آباد، با درود و صلوات بر محمد و آل محمد و سلام بر شهدا و امام شهیدان و آروزی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، حضور جناب آقای سجودی، معاون منابع انسانی دادگستری کل استان اصفهان در مراسم تکریم و معارفه را خیر مقدم گفت. 



خیر مقدم حضور مسئولان استانی و شهرستانی بویژه امام جمعه شهرستان نجف آباد، حضرت حجة الاسلام حسناتی، فرماندار نجف آباد جناب آقای مهندس مباشری و شهردار نجف آباد جناب آقای مهندس امامی در آیین تکریم و معارفه، بخش دیگری از سخنان احمد براتی را تشکیل می داد. 

احمد براتی با بیان اینکه بنایش در دادگستری نجف آباد، ارباب رجوع مداری بوده است، به سفارشات ریاست کل دادگستری استان اصفهان در این باره اشاره کرد و تداوم رویه ارباب رجوع مداری را از مسئولان حاضر در مراسم خواستار شد. 

پیگیری کارآمدسازی ساختمان دادگستری شهرستان نجف آباد و تکمیل پروژه مربوطه، نکته دیگری بود که توسط احمد براتی بیان شد. ساختمانی که پیش بینی می شود تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری رسیده و در راستای خدمت رسانی بیشتر به ارباب رجوع مورد استفاده قرار گیرد. 

رئیس سابق دادگستری نجف آباد، در پایان سخنانش، با بیان اینکه در آخرت، چیزی برای دادن به دیگران ندارد، از مردم و مسئولان شهرستان نجف آباد طلب حلالیت خواست. 

گفتنی ست احمد براتی، پس از اتمام خدمت در دادگستری نجف آباد، در مسئولیت جدید در دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان، مشغول خدمت شدند. 



سخنران بعدی آیین تکریم و معارفه، حضرت حجة الاسلام حسناتی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نجف آباد بودند که پس از سلام و آغاز سخن با یاد خدا، با تأکید بر ضرورت همافزایی در راستای خدمت به جامعه، با ذکر حدیثی، جایگاه اجرای عدالت و حکم و قضاوت بین مردم را بالاترین جایگاه و مقصد تشکیل حکومت اسلامی دانستند که عدالت را در جامعه بگسترانند و حکم خدا را در جامعه پیاده کنند. 

حجة الاسلام حسناتی با بیان اینکه هنر قضات و روسای دادگستری و دادستان ها این است که هر چه بیشتر می توانند با مردم در تعامل باشند، لازمه اجرای موفق عدالت را تعامل با آحاد جامعه بیان کردند. 

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه عظمت قاضی به اجرای عدالت است، یکی از عظمت های نظام جمهوری اسلامی را این دانستند که حاکم اسلامی در جمهوری اسلامی، متکی به احکام الهی و به نیابت از امام زمان حکمرانی می کند. 



حجة الاسلام حسنایی با بیان اینکه اگر اذن ولی امر نباشد، هیچ قاضی اجازه قضاوت ندارد، جایگاه قضاوت در جمهوری اسلامی را بسیار مهم و حساس برشمردند و از قضات خواستند در راستای حراست از این جایگاه مهم، همت ویژه ای داشته باشند. 

امام جمعه شهرستان نجف آباد، با اشاره به جایگاه مهم شوراهای حل اختلاف، تقویت بعد مردمی را در راستای تقویت جایگاه قوه قضائیه در جامعه، ضروری دانستند و تقویت بعد اصلاح گری در قوه قضائیه را به مدد ابزارهای حل اختلافی، خواستار شدند. 

حجة الاسلام حسناتی با بیان اینکه قاضی باید عادل باشد و در عین مهربانی و عطوفت شخصیتی، باید همه از عدالتش بترسند، نفوذناپذیری و سفارش ناپذیری را از ویژگی های برجسته قضات و دادستان های دادگستری برشمردند که باید در این دستگاه مهم حکومتی بیش از پیش تقویت شود. 

امام جمعه نجف آباد در پایان سخنانشان، با آرزوی توفیق برای رئیس سابق دادگستری نجف آباد در منصب جدید، برای رئیس جدید دادگستری شهرستان نجف آباد نیز در پیشبرد مأموریت های محوله، آرزوی توفیق کردند و بر ضرورت تداوم حفظ کرامت انسان ها و اجرای عدالت در دوره جدید نیز تأکید کردند و نجف آباد را شهرستان بزرگ و پر مشغله ای دانستند که رسیدگی به امور مردم شریف و ایثارگرش، همت مضاعفی می طلبد. 



مهندس موسی مباشری، معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، سخنران بعدی مراسم بود که با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد، شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان، و آرزوی صحت و سلامتی برای خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی خاصه مقام معظم رهبری، ضمن خوش آمد گویی به رئیس جدید دادگستری نجف آباد و سایر مسئولان حاضر در مراسم، از تلاش های قضات و دادستان نجف آباد «دکتر گرامی» و پرسنل دادگستری شهرستان نجف آباد، تقدیر و تشکر کرد. 

مهندس مباشری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قوه قضائیه، ضرورت و اهمیت کار دستگاه قضایی را برشمرد و کارگزاران دستگاه قضایی را یار دستگاه اجرایی و دولت جمهوری اسلامی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و اقتصادی و اداری و خانوادگی دانست. 



فرماندار نجف آباد به تمهیدات پیشگیری از جرم قوه قضائیه اشاره کرد و احکام قاطع قضات دادگستری را بازدارنده و کاهنده آمار جرم و بزه در جامعه عنوان کرد.

مهندس مباشری، با بیان حمایت رئیس کل دادگستری استان اصفهان از برنامه اصلاح نظام پرداخت یارانه دولت، خبر از قول مساعد حجة الاسلام جعفری برای مقابله و مبارزه قاطع با گرانفروشی ها، احتکار ها و اخلالگری های احتمالی در بازار حین اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه ها داد. 

فرماندار نجف آباد، در پایان سخنانش، به نمایندگی از مجموعه های اداری شهرستان نجف آباد، از خدمات دادگستری شهرستان نجف آباد، تقدیر و تشکر کرد و با آرزوی توفیق برای احمد براتی در منصب جدید در استان، حضور رئیس جدید دادگستری شهرستان را مغتنم دانست و برای جناب آقای پناهی در دوره خدمت در نجف آباد، آرزوی توفیق کرد.   

 

سید رضا سجودی، معاون منابع انسانی دادگستری کل استان اصفهان، آخرین سخنران آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد بود. 

سجودی با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و درود به شهدای انقلاب اسلامی و امام شهیدان و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری، فرمایشات امام جمعه شهرستان نجف آباد را ستود و با اشاره به سخنان فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، مبارزه با فساد و تحقق عدالت را مأموریت ویژه قوه قضائیه در گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد. 



تقویت نیروی انسانی، تکمیل پروژه های ساختمانی دادگستری استان اصفهان، تسهیل خدمات به مردم و تسریع در فرآیندهای دادرسی، از جمله اقدامات در دستور کار دادگستری استان اصفهان بود که توسط سیدرضا سجودی بیان شد. 

حسن ختام سخنان معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان، تقدیر و تشکر از زحمات احمد براتی در دوره ریاست دادگستری شهرستان نجف آباد و آرزوی توفیق برای جناب آقای سجاد پناهی در دوره خدمت در دادگستری این شهرستان بود. 

پایان بخش مراسم، آیین نمادین تکریم از خدمات احمد براتی و ابلاغ حکم مسئولیت جناب آقای سجاد پناهی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در جایگاه ویژه، برگزار شد. 





خبرنگار و عکاس خبری: نجمه امینی

انتهای پیام/* 


کد مطلب: 23536

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/23536/حجة-الاسلام-حسناتی-قضات-دادستان-ها-باید-نفوذناپذیر-باشند-نحوی-همه-عدالتشان-بترسند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir