کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش دولت عراق به حمله توپخانه ای ایران به اقلیم کردستان عراق

ایسنا , 21 ارديبهشت 1401 ساعت 17:27

وزارت خارجه عراق به اقدام امروز ایران در حمله توپخانه ای و منهدم کردن پایگاه‌ها و مقرهای تروریست‌ ها در اربیل عراق واکنش نشان داد.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از واع، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای با اعتراض به این اقدام ایران تاکید کرد: دولت عراق حمله ایران به برخی پایگاه‌ها در منطقه سیدکان اربیل در اقلیم کردستان عراق را محکوم می کند.

در این بیانیه بر لزوم عدم به کارگیری خاک عراق برای تهدید امنیت کشورهای همسایه تاکید شده است.

وزارت خارجه عراق همچنین بر اهمیت گفت‌گو و تداوم آن برای مقابله با چالش‌ها به ویژه چالش‌های امنیتی و حفظ حاکمیت عراق و تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در پی شرارت های اخیر گروهک های تروریستی وابسته به استکبار جهانی در اعزام تیم های تروریستی برای نفوذ و انجام عملیات های ضدامنیتی و خرابکارانه در خاک کشورمان، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق، یک تیم مسلح تروریستی، در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و تمامی اعضای این تیم تروریستی ۵ نفره در شهرستان بانه دستگیر شدند.

بنابراین گزارش درپی اعترافات اعضای این تیم تروریستی به اهداف و نیات خرابکارانه و شوم خود علیه ایران اسلامی، از صبح امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پایگاهها و مقرهای تروریست های مستقر در اقلیم شمال عراق هدف حملات رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و منهدم شدند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 23529

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/23529/واکنش-دولت-عراق-حمله-توپخانه-ایران-اقلیم-کردستان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir