کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

ایرنا , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 19:38

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) با ۱۲ هزار و ۹۰۱ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی قرار گرفت.


به گزارش ایصال نیوز، معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۴ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال معامله شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) با ۱۲ هزار و ۹۰۱ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۰ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۱۰ واحد کاهش به ۴۲۶ هزار و ۸۰۱ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۳۷۳ واحد افت به ۲۶۵ ‌هزار و ۱۲۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ ‌هزار و ۷۸۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۸ هزار و ۷۶۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و در ۶۶۹ هزار و ۷۳۲ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۸۰۶ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۷۶ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۳۱۶ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۳۱۳ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۲۴۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۷۰ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۶۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۵۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۲۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۱۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۸۱۰ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۹۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۷ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۹۵ واحد رسید. در این بازار پنج میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۶ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۶۵ هزار و ۳۷۰ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پویا زرکان آق دره (فزر) و صنایع مادیران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و نفت پاسارگاد (شپاس) افت شاخص فرابورس را رقم زدند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 23480

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/23480/افت-۱۲-هزار-واحدی-شاخص-بورس

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir