کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جریان بازدید سرزده از چهار حوزه قضایی غرب استان اصفهان

حجة الاسلام جعفری: امروز رسالت مبارزه با فساد و تبعیض بیش از هر زمان دیگری در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد

تأکید بر ضرورت جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان

20 اسفند 1400 ساعت 10:24

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر رعایت شأن و تکریم مراجعان به عنوان محور و اولویت اصلی در دستگاه قضایی تأکید و بیان داشت: امروز رسالت مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی و نیز دفاع از حقوق مشروع مردم در دستگاه قضایی بیش از هر زمان دیگری در دستور کار قرار دارد تا مردم با احساس امنیت، دادگستری را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.


به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان به اتفاق دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و تنی چند از معاونانش با سفر به غرب استان از چهار حوزه قضایی فریدن، چادگان، فریدونشهر و بویین و میاندشت به صورت سرزده بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی های قضایی و پاسخگویی به مردم و نیز کمبودهای این حوزه ها قرار گرفتند. 

وی در جمع قضات و کارکنان بر رعایت شأن و تکریم مراجعان به عنوان محور و اولویت اصلی در دستگاه قضایی تأکید و بیان داشت: امروز رسالت مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی و نیز دفاع از حقوق مشروع مردم در دستگاه قضایی بیش از هر زمان دیگری در دستور کار قرار دارد و در برخورد با مجرمان سابقه دار و جرایم خشن و اجرای عدالت باید به گونه‌ای عمل می نماید تا مردم با احساس امنیت، دادگستری را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.

ایشان بیشترین فراوانی پرونده در حوزه های قضایی غرب استان را مسایل و اختلافات ملکی اعلام و خاطرنشان ساخت: با ارزش یافتن بهای زمین و املاک و اینکه در غرب استان و به دلیل شرایط خاص و ویژه اقلیمی، اختلافات در این حوزه باعث ورودی زیاد پرونده به محاکم آن شده؛ به گونه‌ای که ملاحظه می‌شود برخی افراد با طرح شکایت ها و دادخواست های مکرر و غیرضروری باعث ایجاد اطاله دادرسی گردیده اند که لازم است با تدبیر و همکاری مسؤولان سازمان‌ها و نهادهای اجرایی منطقه‌ این مسأله مورد ارزیابی قرار گیرد و از تشکیل این گونه پرونده‌ها جلوگیری شود. 

رییس دستگاه قضایی استان تلاش در جهت تقویت هر چه بیشتر شوراهای حل اختلاف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: میزان صلح و سازش در این چهار حوزه قضایی متغیر است و با توجه به یکپارچه بودن منطقه به لحاظ فرهنگی و دارا بودن مردمی بافرهنگ و فهیم لازم است با تلاش بیشتر اعضای شوراهای این مناطق آمار صلح و سازش را افزایش دهند. 

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان از اختصاص نیروی انسانی اعم از اداری و قضایی با جذب نیرو هایی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد به این حوزه های قضایی خبر داد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 22185

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/22185/حجة-الاسلام-جعفری-امروز-رسالت-مبارزه-فساد-تبعیض-بیش-زمان-دیگری-دستور-کار-دستگاه-قضایی-قرار

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir