کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یکی از خطرناک ترین سویه های کرونا در آفریقا شناسایی شد

شفقنا , 5 آذر 1400 ساعت 14:27

از آفریقای جنوبی خبر می رسد که سویه جدیدی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور و جند کشور دیگر آفریقایی شناسایی شده که بسیار نگران‌کننده است به گونه ای که جهش بسیار زیادی دارد.


به گزارش ایصال نیوز، ویروس شناسان بر این باورند که این سویه جدید با تعداد بالای جهش‌های آن می‌تواند اثربخشی واکسن‌های موجود را تهدید کند.

تولیو اولیویرا، ویروس‌شناس روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «متاسفانه ما سویه جدیدی را شناسایی کرده‌ایم که در آفریقای جنوبی نگران‌کننده است.»

به گفته دانشمندان آفریقای جنوبی که پیش از این سویه بتا در این کشور شناسایی شده‌ بود، سویه جدید با نام B.1.1.529 دارای تعداد «بسیار زیاد» جهش است. با این حال در این مرحله دانشمندان از اثربخشی واکسن‌های ضد کووید علیه این سویه جدید ویروس مطمئن نیستند.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت که این نوع بدون شک منشا افزایش «تصاعدی» ابتلاها در هفته‌های اخیر در این کشور است.

همه گیری جهانی در حال حاضر تحت سلطه شیوع نوع بسیار مسری دلتا است که ابتدا در هند شناسایی شد.

به گزارش بی بی سی، تاکنون نزدیک به ۵۹ مورد ابتلا به این ویروس در لسوتو، اسواتینی، بوتسوانا، نامبیا و زیممبابوه در جنوب آفریقا گزارش شده است از این رو بریتانیا تمام پروازها از این شش کشور را فورا متوقف کرده است.

وزیر بهداشت بریتانیا گفته است دانشمندان عمیقا نگران ویروس‌های جهش یافته تازه هستند اما برای اطمینان از اطلاعات خود به زمان بیشتری نیاز دارند.

به گفته این مقام بریتانیایی، سویه تازه ویروس کرونا، چند جهش مهم دارد که احتمالا دو برابر جهش‌های سویه دلتای این ویروس است و همین قابلیت انتقال آن را افزایش می‌دهد.

وزیر بهداشت بریتانیا گفته همین موضوع می‌تواند کارایی واکسن را در قبال آن کاهش دهد و به همین دلیل ممنوع کردن پرواز از این شش کشور آفریقایی اقدامی احتیاطی برای حفاظت در برابر این همه‌گیری است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 20021

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/20021/یکی-خطرناک-ترین-سویه-های-کرونا-آفریقا-شناسایی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir