کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا از فعالیت نظامی روسیه در مرز اوکراین ابراز نگرانی کرد

فارس , 30 آبان 1400 ساعت 7:25

وزیر خارجه آمریکا که در آفریقا حضور دارد در سخنانی گفت که واشنگتن از آنچه او فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین خواند، نگرانی واقعی دارد.


به گزارش ایصال نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت که کشورش «نگرانی واقعی» درباره اقدامات و اظهارات روسیه درباره اوکراین دارد.

وی که این سخنان را در جریان سفر به کشور افریقایی سنگال مطرح می‌کرد، افزود: «ما نگرانی واقعی درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه گفتاری که از روسیه می‌شنویم و شاهد آن هستیم و همچنین در رسانه‌های اجتماعی داریم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که نگرانی‌های این کشور به صورت گسترده با متحدان آمریکایی به اشتراک گذاشته شده اما از بیان این موضوع که آیا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که مسکو به دنبال حمله به اوکراین بوده، خودداری کرد.

بلینکن گفت: «ما نمی‌دانیم که مقاصد رئیس جمهور پوتین در آنجا چیست. اما می‌دانیم که چه اتفاقی در گذشته افتاده است».

وی ادامه داد: «ما بازی که طی آن تلاش می‌شود اقدامات تحریک‌آمیز واهی از سوی اوکراین یا هر کشور دیگر مورد دستاویز قرار می‌گیرد را می‌دانیم که روسیه با استفاده از آن برنامه خود را به پیش می‌برد».

وزارت دفاع آمریکا نیز هفته پیش ادعا کرد که واشنگتن شاهد فعالیت و حضور نظامی غیرعادی نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین است.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. با این حال، وزارت دفاع روسیه هفته پیش ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌‌های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 19908

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/19908/آمریکا-فعالیت-نظامی-روسیه-مرز-اوکراین-ابراز-نگرانی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir