کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب خبر داد

کنفرانس وحدت اسلامی بیش از ۵۰۰ سخنرانی خواهد داشت

دعوت اندیشمندان از تمامی کشورها

ایرنا , 24 مهر 1400 ساعت 11:04

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری ۵۱۴ سخنرانی در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خبر داد که به صورت حضوری و وبیناری خواهد بود.


حجت الاسلام حمید شهریاری روز شنبه در نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت گفت: در این کنفرانس ۵۱۴ سخنرانی خواهیم داشت که ۲۳۰ سخنرانی با حضور ۵۲ مهمان از ۱۶ کشور به صورت حضوری خواهد بود و ۱۸۰ سخنران نیز از شخصیت های فرهنگی و سیاسی داخل کشور خواهد بود.

وی افزود: ۳۶۰ سخنرانی به صورت وبیناری خواهد بود که شامل ۱۸۰ سخنرانی ایرانی در کانال یک کنفرانس و ۱۰۰ سخنرانی در کانال دوم کنفرانس پخش خواهد شد.

وی افزود: ۲۴ نشست وبیناری نیز شامل ۱۵ سخنرانی از شخصیت های جهان اسلام خواهیم داشت.

سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ۲۷ مهر تا ۲ آبان سال جاری هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌شود. هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

تاکنون برای صدها نفر از نخبگان، اندیشمندان، علماء، فرهیختگان، اساتید دانشگاه های ایران و جهان اسلام و در مجموع برای ۶۵ کشور از سوی دبیرخانه این کنفرانس، دعوتنامه فرستاده شده تا فیلم سخنرانی خود را برای شرکت در کنفرانس ارسال کنند. دست اندرکاران کنفرانس می گویند امسال سعی کردیم اندیشمندانی از تمام مناطق جغرافیایی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا، جنوب شرق آسیا، آسیای میانه و قفقاز مشارکت داده شوند و  قرار است این سخنرانی ها در فضای مجازی به نشانی iuc.taqrib.ir به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی بارگذاری شود.

کنفرانس سی و پنجم دارای دو بخش علمی و اجرایی است که در بخش اجرایی کارگروه های محتوا و اطلاعات ملی، محتوا و اطلاعات بین المللی، تدوین و تولید و کارگروه رسانه و تبلیغات فعالیت می کنند. 

این کنفرانس دارای هشت محور و موضوع است که شامل کنفرانس جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت آیت الله محمدعلی تسخیری است.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه کنفرانس امسال به صورت زنده از فضای مجازی و سایت مجمع تقریب مذاهب از شش طریق در فضای مجازی مانند آپارات و اینستاگرام پخش می شود. 

مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سال ۶۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و تاکنون ۳۴ دوره از کنفرانس وحدت برگزار شده است که اولین تا چهارمین کنفرانس وحدت قبل از تشکیل مجمع تقریب مذاهب در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و از آن پس کارهای تقریبی و مسائل مربوط به وحدت جهان اسلام جزو وظایف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 19244

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/19244/کنفرانس-وحدت-اسلامی-بیش-۵۰۰-سخنرانی-خواهد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir