کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هادی العامری نتایج انتخابات عراق را جعلی دانست و نپذیرفت

العالم , 20 مهر 1400 ساعت 15:33

پس از بیانیه چارچوب هماهنگ‌کننده احزاب شیعی مقاومت عراق در اعتراض به کمیساریای عالی انتخابات این کشور، رئیس ائتلاف الفتح عراق با صدور بیانیه‌ای، نتایج انتخابات پارلمانی را جعلی و مردود دانست.


به گزارش ایصال نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، روز (سه‌شنبه)، در ارتباط با نتایج انتخابات این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ناس نیوز»، رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد: «به هر قیمتی که شده، ما این نتایج ساختگی را نمی‌پذیریم و از آرای نامزدهای خود و رأی‌دهندگانمان با تمام قدرت دفاع خواهیم کرد».

این بیانیه در حالی منتشر شده است که منابع عراقی صبح امروز گزارش دادند که «چارچوب هماهنگ‌کننده احزاب شیعی» (به غیر از جریان صدر)در بیانیه‌ای به کمیساریای عالی انتخابات عراق اعتراض کرده‌اند.

در بیانیه احزاب مذکور آمده بود: «در راستای پافشاری چارچوب هماهنگ‌کننده بر درستی روند دموکراتیک و تحقق الزامات انتخابات زودهنگام که مرجعیت دینی خواستار آن شد و تأکید کرد که باید آزاد، امن و منصفانه باشد و از سوی دیگر در راستای پشت‌ سر گذاشتن شبهات و مشکلات بزرگی که در انتخابات سال ۲۰۱۸ ایجاد شد و به یک بن‌بستی سیاسی انجامید و در نتیجه با وقوع رویدادهای تأسف‌باری در سال ۲۰۱۹ پایان یافت و همچنین به منظور حمایت از روند دموکراتیک و بی‌طرفی در انتخابات، ما تمام نکات فنی را به کمیساریای انتخابات ارائه کردیم».

در ادامه عنوان شد: «کمیساریا متعهد شد که تمام مشکلات را با گام‌هایی عملی مرتفع کند؛‌ اما این نهاد به تمام آن اقدامات قانونی که اعلام کرده بود، پایبند نبود. بر این اساس، ما اعتراض خود را به نتایج و عدم قبول آن را اعلام می‌کنیم و برای جلوگیری از دستکاری در آرای رأی‌دهندگان اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد».

جبهه (چارچوب هماهنگ‌کننده احزاب شیعی عراق) شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است.

رسانه‌های عراقی روز گذشته خبر دادند که احزاب اسلام‌گرای این کشور در انتخابات زودهنگام عراق بر احزاب‌ غرب‌گرا پیروز شده‌اند.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۱۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده‌اند. به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 19188

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/19188/هادی-العامری-نتایج-انتخابات-عراق-جعلی-دانست-نپذیرفت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir