کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان

استاندار جدید اصفهان: به‌دنبال اقدامات نمایشی نیستیم

استاندار باید مطالبه‌گر حقوق مردم باشد

ایرنا , 19 مهر 1400 ساعت 18:45

مراسم تکریم عباس رضایی استاندار سابق و معارفه سیدرضا مرتضوی جدید استان، امروز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشوربرگزار شد. استاندار جدید گفت: بدنبال اقدامات نمایشی نیستیم و در این پیوند نیز گزارش کارها و تلاش‌های خود را به مردم ارائه می‌دهیم.


به گزارش ایصال نیوز، سیدرضا مرتضوی، روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان در تالار نگین سپاهانشهر افزود: برای فعالیت‌های مثبت و اثربخش از توان نُخبگان، علما، استادان دانشگاه، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه باید مردم را سرمایه اصلی کشور دانست، اظهار داشت: توجه به اقشار مختلف جامعه بویژه قشر ضعیف جزو ضروریات حکمرانی است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اداره صحیح استان بدون در نظر گرفتن مناسبات بین نهادها میسر نیست، ایجاد ساختار مُتوازن و تعامل بین تمام سازمان‌ها را از ضروریات پیشرفت و توسعه کشور توصیف کرد.

مرتضوی، ایجاد ارتباط بین نهادهای مختلف مانند فرهنگ و هنر و اجتماع با یکدیگر را مفید خواند و گفت: پاسداری از هویت، فرهنگ، طبیعی، تاریخی علم و دین اصفهان باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: استاندار باید مطالبه‌گر حقوق مردم باشد و در عین حال با نمایندگان مردم تعامل مناسب داشته باشد و شرایط هم‌افزایی در منطقه را مهیا کند.

مرتضویی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با قوت به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند و رییسان آنها نیز از اهدای گل و تابلو برای عرض تبریک به وی اجتناب کنند.

استاندار سابق اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در سه سال گذشته توسط استانداری گفت: اصفهان از معدود استان‌هایی است که طرح آمایش سرزمین آن تهیه و آماده شده است.

عباس رضایی، حرکت به سمت علم و فناوری با تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری، توسعه دولت الکترونیک بعنوان الزام اساسی و توجه جدی به آموزش و پژوهش در تصمیمات خُرد و کلان را از رویکردهای سه سال گذشته دانست و افزود: نرخ بیکاری استان اصفهان از پاییز ۹۷ تا بهار امسال ۵.۲ درصد کاهش یافت در حالی که متوسط کشوری آن ۲.۹ درصد بود.

استاندار سابق اصفهان، رشد ارزش افزوده بخش صنعت، شکل‌گیری محور نوآوری، توجه و تسریع طرح‌های پیشران فناوری مانند گُلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت دندان، بازی روانی، خدمات دور پزشکی و مدیریت پسماند را از دیگر اقدامات سه سال اخیر عنوان و اضافه کرد: در این مدت ۶۰۰ هکتار گلخانه ایجاد و ۱۳ فناوری با قابلیت صادراتی و پنج کارگزار صادرات فناوری شناسایی شد.

رضایی با اشاره به رُتبه نخست اصفهان در پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی، به استفاده از پساب برای تامین آب مورد نیاز صنایع اشاره و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۵۵ میلیون مترمکعب پساب به این شکل در صنایع استفاده و رقمی معادل۸۵۰ میلیارد تومان در برخی شهرهای اصفهان توسط واحدهای بزرگ صنعتی برای خرید پساب و اجرای فاضلاب شهری و روستایی در ازای آن، سرمایه‌گذاری شد.

وی، عملیاتی شدن پالایش نفت خام توسط بخش خصوصی، تولید۶۳۳ مگاوات برق از محل انرژی خورشیدی، تسهیل قوانین سازگاری با کم آبی در ۶ راهبرد اصلی و ۲۶ برنامه عملیاتی در کشاورزی، صنعت، محیط زیست و آب آشامیدنی، فعال شدن طرح قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان، اجرای طرح قطار حومه اصفهان- شاهین شهر و اصفهان- نجف‌آباد و فعال بودن چهار طرح بزرگ آب را از دیگر عملکردهای سه سال اخیر برشمرد و گفت: اگر سازمان برنامه و بودجه کمک کند و بحثی که بعنوان طرح اختصاصی بوده است را در اختیار استان قرار دهد تا یک ماه آینده موضوع آب اشامیدنی اصفهان حل می‌شود و تا پنج سال آتی قطعی آب نخواهیم داشت.

رضایی همچنین برای مُناظره در باره اقداماتی که در سه سال گذشته در باره آب استان اصفهان در مقایسه با سایر سال‌ها شده است، اعلام آمادگی کرد.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نیز در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان که با حضور وزیر کشور در سالن نگین نقش جهان سپاهانشهر اصفهان برگزار شد، افزود: آب، مشکل اصلی استان است و اگر رودخانه زاینده رود، پُر آب باشد مردم هیچ توقع دیگری از دولت نخواهند داشت.

مراسم تکریم عباس رضایی استاندار سابق و معارفه سیدرضا مرتضوی جدید استان، امروز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در تالار نگین سپاهانشهر اصفهان برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور به منظور حضور در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان صبح امروز وارد این خطه شد.

حضور در گلستان شهدای اصفهان و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با امام جمعه از دیگر برنامه های وزیر کشور در سفر به این استان است.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۱ مهر امسال مرتضوی را بعنوان استاندار اصفهان تعیین کرد.

دکتر مرتضوی استاندار جدید اصفهان دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مواد گرایش تولید آهن و فولاد، کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مواد گرایش متالورژی استخراجی و همچنین دکترا در رشته مهندسی مواد با گرایش مواد پیشرفته از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت و ٢٨ شهرستان دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 19177

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/19177/استاندار-جدید-اصفهان-به-دنبال-اقدامات-نمایشی-نیستیم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir