کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صعود رویایی فرانس به فینال با درخشش کریم بنزما

ورزش سه , 16 مهر 1400 ساعت 17:32

تیم ملی فرانسه موفق شد با رقم زدن یک کامبک رویایی و شکست بلژیک به فینال لیگ ملت های اروپا صعود کند.


به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی فوتبال فرانسه با دو عنوان قهرمانی جام جهانی، دو قهرمانی جام ملت های اروپا و دو قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها یکی از قدرت های بلامنازع فوتبال دنیا و اروپا به حساب می آید؛ این تیم جام جهانی 2018 را قدرتمندانه فتح کرد؛ جامی که خیلی ها آن را حق نسل طلایی آبی ها می دانستند.

این نسل سه سال بعد در اوج پختگی از فتح جام ملت های اروپا بازماند؛ درست مثل دوره گذشته که در فینال از پرتغال شکست خورده بود.

فرانسه در یورو 2021 در قامت قهرمان جام جهانی و فینالیست دوره گذشته و حضور کلی ستاره سرشناس بخت نخست قهرمانی به شمار می رفت اما در یک هشتم نهایی مغلوب سوئیس شد و وداعی زودهنگام با جام داشت.

در بازگشت دوباره کریم بنزما به تیم ملی فرانسه، این تیم قدرت بیشتری در خط حمله پیدا کرده بود و دیشب در ورزشگاه یوونتوس مقابل بلژیک فرانسوی ها آنرا به رخ حریف کشیدند. 

در حالی که یک سال به شروع جام جهانی 2022 باقی مانده، فرانسوی ها به دنبال حفظ نسل طلایی فعلی خود هستند؛ آنها همان گونه که خیلی از کارشناسان تایید می کنند، یکی از مدعیان بالقوه جام جهانی قطر محسوب می شوند که اگر بتوانند با رفع نواقص جزئی فعلی شان کار را شروع کنند، می توان روی تکرار قهرمانی آنها با قاطعیت صحبت کرد و در موردش شرط بست.

حذف تلخ و غیرمنتظره از یورو 2021 بایستی پیش از شروع جام جهانی با یک اتفاق خوب از بین می رفت و چه چیزی بهتر از لیگ ملت های اروپا و کامبک رویایی که شاگردان دیدیه دشان دیشب به پا کردند.

بازیکنان فرانسه پنجشنبه شب با انگیزه بالا، برای صعود به دیدار پایانی لیگ ملت های اروپا، در برابر بلژیک قرار گرفتند و موفق شدند با جبران شکست 2 بر صفر، حریف را با نتیجه 3-2 شکست داده و حریف اسپانیا در دیدار پایانی شوند.

کریم بنزما خود نیز در کسب این برد نقشی اساسی داشت؛ او بازی خوب خود مقابل بلژیک را با یک گل هوشمندانه و حرفه ای تکمیل کرد تا در 24 بازی که این بازیکن برای تیم ملی فرانسه گلزنی کرده، برد شماره 22 برای آبی ها به دست بیاید.

برای رقم خوردن کامبک رویایی فرانسوی ها همه چیز دست به دست هم داده بود. بعد از گل اول کریم بنزما در نیمه دوم که پاسخ تنها یکی از دو گل بلژیک بود، داور یک ضربه پنالتی برای آبی ها اعلام کرد که امباپه آن را به گل تبدیل کرد؛ این پنالتی پس از بازبینی در VAR برای فرانسه اعلام شد و ستاره جوان این تیم در شرایطی به گل تبدیلش کرد که آخرین پنالتی او برای فرانسه منجر به شکست این تیم از سوئیس در یورو 2021 شده بود؛ این بهترین زمان ممکن برای طلسم شکنی بود.

در دقیقه 88 بلژیک توسط لوکاکو به گل سوم دست یافت؛ ضدحال اساسی به فرانسوی ها پس از به تساوی کشاندن بازی اما دوام زیادی نداشت و یک بار دیگر VAR به کمک دشان و شاگردانش آمد. تصمیم نهایی مردود اعلام شدن گل سوم بلژیک بود.

یک دقیقه بعد از این اتفاق، فرانسه گل سوم را توسط تئو هرناندز به ثمر رساند.گل سوم فرانسه درست یک دقیقه پس از مردود اعلام شدن گل بلژیک، یک درام کامل بود.

این درام را هرناندزی رقم زد که این، اولین گل ملی اش (دومین بازی ملی) برای فرانسه به حساب می آمد.

این گونه بود که فرانسه به دراماتیک ترین شکل ممکن فینالیست شد. اکنون کریم بنزما این فرصت را دارد تا یک سال پیش از جام جهانی قطر با فتح لیگ ملت های اروپا، طعم اولین موفقیت ملی را بچشد؛ اتفاقی که بی شک مستحق آن است و فرانسه هم با داشتن ستاره های متعدد، پتانسیل رقم زدن آن را دارد.

حال یک گام تا فتح لیگ ملت های اروپا باقی مانده و فرانسه می تواند با غلبه بر اسپانیا در این مسابقه، بار دیگر خود را به عنوان ابر قدرت شماره یک فوتبال اروپا معرفی کند.

این تیم می تواند با فتح لیگ ملت ها، در شرایط روحی و روانی کاملا مساعد خود را برای جام جهانی قطر آماده کند؛ شرایطی که بعد از کسب برد امشب مقابل بلژیک، هواداران مغموم و نگران فرانسه را بار دیگر به وجد آورد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 19124

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/19124/صعود-رویایی-فرانس-فینال-درخشش-کریم-بنزما

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir