کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد

فارس , 6 مهر 1400 ساعت 9:24

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته نظامی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بعد از هشت سال موشک مافوق صوتی را با موفقیت آزمایش کرده که می‌تواند به سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت برسد.


به گزارش ایصال نیوز، در حالی که آمریکا مکرراً از آزمایش تسلیحات مختلف از جمله موشک توسط کشورهای دیگر انتقاد می‌کند و به آنها حقی در این زمینه نمی‌دهد اما پنتاگون، خود در حال آزمایش انواع تسلیحات سری و محرمانه است.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) خبر داد که یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده که می‌تواند به سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت برسد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش این سلاح که توسط شرکت تسلیحاتی «رِیتیون» تولید شده، موفق بوده و این اولین آزمایش موفق چنین سلاح مافوق صوتی از سال ۲۰۱۳ است.
آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته نظامی (DARPA) در وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت آزمایش این طرح سلاح هوایی مافوق صوت (HAWC) هفته گذشته انجام شده و این پروژه را یک گام به افزوده‌شدن به تجهیزات ارتش آمریکا نزدیک‌تر کرد».

رویترز در این‌باره نوشت: «این آزمایش در حالی انجام شد که ایالات متحده و رقبای جهانی آن شتاب خود را در ساخت سلاح‌های مافوق صوت افزایش داده‌اند، نسل بعدی سلاح‌هایی که زمان واکنش و مکانیسم‌های سنتی شکست را از دشمنان می‌گیرند».

سلاح‌های مافوق صوت در بالاترین سطح اتمسفر با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر (۳۸۵۳ مایل) بر ساعت حرکت می‌کنند.

در بیانیه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پنتاگون آمده است: «این موشک که توسط شرکت ریتیون تکنولوجیز ساخته شده، چند ثانیه قبل از سرعت گرفتن موتور اسکرم جت، از آن هواپیما رها شد».

هفته قبل نیز نیروی دریایی آمریکا از آزمایش موفق دو موشک اتمی در سواحل فلوریدا با هدف نمایش قدرت به متحدان و رقبا خبر داده بود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 18950

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/18950/آمریکا-آزمایش-موشک-مافوق-صوت-خبر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir