کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت خبر داد

طرح تحول آموزش پزشکی در کشور اجرا می‌شود

حرکت دانشگاه ها به سمت کلاس های حضوری باشد

ایرنا , 3 مهر 1400 ساعت 18:31

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول آموزش پزشکی در کشور اجرایی می شود.


به گزارش ایصال نیوز، دکتر بهرام عین الهی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این که با اجرای این طرح روش آموزش در علوم پزشکی تغییر می کند. افزود: امیدواریم با اجرای آن، تحول جدی در حوزه آموزش پزشکی شاهد باشیم و موتور جدیدی را برای پیشرفت علم و دانش، روشن کنیم.

وی جزوه دادن و روخوانی از جزوه را از آفت های آموزشی دانست و یادآور شد : در این بخش باید از روش های کامل تری استفاده شود تا مشارکت فراگیران در کلاس ها افزایش پیدا کند.

وزیر بهداشت یادآور شد: بر اساس این طرح تمامی استادان جوان، قبل از شروع به کار باید دوره آموزشی را طی کنند که این کار در بسیاری از کشورهای پیشرفته انجام می شود.

حرکت دانشگاه ها باید به سمت کلاس های حضوری باشد

عین الهی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع کرونا در کشور و برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت حضوری یا مجازی با قوت تشکیل می‌شود اما برنامه اصلی مراکز آموزشی باید برگزاری کلاس ها به صورت حضوری باشد.

وی بهترین روش آموزشی را حضوری عنوان کرد و افزود: امروز روز بازگشایی دانشگاه ها تمام استادان و دانشجویان آماده هستند که کلاس ها را شروع کنند.

وزیر بهداشت یکی از مهم ترین نقاط قوت های دوران کرونا را گسترش آموزش در فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: باوجود شیوع بیماری کرونا در کشور آموزش دانشجویان رها نشد.

عین الهی به برخی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی  اشاره کرد و گفت: با شروع بیماری کرونا در کشور ضعف و قوت هایی خود را نشان داد اما هر نقطه ضعفی را می توان به قوت تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ را آغاز کردیم و امیدواریم این سال تحصیلی شروعی برای جهش های بزرگ در حوزه علم و فناوری در کشور باشد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت جهادی در واکسیناسیون کرونا در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در هفته گذشته با تزریق هشت میلیون و  ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا به مردم حرکت جهادی در این عرصه را آغاز کردیم.

عین الهی ادامه داد: این کار با فداکاری و ایثارگری فراهم شده و افراد با شادابی به این کار مشغول هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 18910

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/18910/طرح-تحول-آموزش-پزشکی-کشور-اجرا-می-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir