کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور رییس سازمان زندان ها برای پیگیری علت فوت ناصری

ایرنا , 1 مهر 1400 ساعت 23:36

رییس سازمان زندان ها در پی فوت سید شاهین ناصری در ندامتگاه تهران بزرگ؛ حاج محمدی معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها را مامور بررسی دقیقتر علت فوت این زندانی کرد.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، رییس سازمان زندان ها طی یک ماموریت ویژه، از معاون سلامت، اصلاح و تربیت این سازمان خواست تا علت فوت این زندانی را پیگیری کنند.

بر این اساس، سید عبدالله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها روز پنج شنبه در ندامتگاه تهران بزرگ حضور یافت و از نزدیک مساله فوت این زندانی را مورد بررسی قرار داد.

مرتضوی در این بازدید ۱۰ ساعته ضمن حضور در محل نگهداری این زندانی با هم بندی های وی دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین با بررسی اسناد پزشکی موجود و گفت وگو با پزشکان و کادر درمان این ندامتگاه در مورد علت بیماری و اقدام های صورت گرفته با آنان گفت و گو و بر اهمیت و ضرورت تامین سلامت زندانیان تاکید کرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها در پایان این بازدید افزود: براساس جهات شرعی، قانونی و اخلاقی، تامین سلامت زندانیان یکی از اولویت های اصلی سازمان زندانهاست.

وی توضیح داد که امروز با حدود یکصد زندانی در مورد مسائل مختلف بهداشتی، درمانی، قضایی و سایر خدمات زندان گفت وگو انجام شد.

مرتضوی ادامه داد: تاکید شد که مددجویان مشکوک به بیماری به هیچ عنوان داخل بند نروند و تا روند درمانی آنان چه در بهداری زندان و چه در مراکز درمانی خارج از زندان کامل نشده است تحت نظر باشند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان ها یادآور شد: با توجه به اینکه علت دقیق فوت این زندانی در پزشکی قانونی در دست بررسی است منتظریم تا گزارش نهایی این موضوع متعاقباً اعلام شود.

زندان تهران بزرگ دارای ۵ بهداری و یک بهداری مرکزی است که خدمات درمانی و اورژانسی را بطور ۲۴ ساعته ارائه می دهند. ۲۱نفر پزشک عمومی ، ۳ نفر متخصص داخلی ،۲ نفر روانپزشک ، ۱ نفر دندانپزشک، ۲ نفر متخصص اعصاب و روان، ۴ نفر طب اورژانس، ۵ نفر در آزمایشگاه، در بهداشت محیط ۳ نفر، ۱۰ نفر روانشناس و ۲۷ نفر پرستار بخشی از کادر درمان این مجتمع ندامتگاهی را تشکیل می دهند.

بر این اساس ، در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت ودرمان زندان های استان تهران و درمان زندانیان هزینه شده است که نسبت به سال ۹۸ ، سی و پنج درصد رشد داشته است و بنا به اعلام مدیرکل زندان های استان تهران در سال جاری رقمی بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان برای این بخش پیش بینی شده است.

بدیهی است این تجهیزات ، امکانات، نیروی انسانی و اعتبارات گواه روشنی بر اهمیت بهداشت، درمان و سلام زندانیان می باشد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 18874

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/18874/دستور-رییس-سازمان-زندان-پیگیری-علت-فوت-ناصری

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir