کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه جلسه هیات دولت

جهانگیری: دستگاه‌های مسئول در صورت کوتاهی و قصور باید در قبال حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران پاسخگو باشند

در هیات دولت برای رفع مشکل حقوق کارکنان صنعت نفت مصوبه‌ای تصویب شد

9 تير 1400 ساعت 13:22

معاون اول رییس جمهور با تسلیت به خانواده‌های داغدیده حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و همچنین آرزوی سلامتی برای مصدومان این حادثه، تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول در صورت کوتاهی و قصور حتما باید در قبال این حادثه پاسخگو باشند.


به گزارش ایصال نیوز از معاون اول رئیس جمهوری، دکتر اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه های اجرایی از خبرنگاران برای بازدید طرح ها دعوت به عمل می آورند اما متاسفانه گاهی اتفاقات ناگواری رخ می دهد و دستگاهها نباید از مسئولیت‌های خود شانه خالی کنند و بايد با پذیرش مسئولیت چنین حوادثی اقدامات مناسب را انجام دهند و امکانات لازم را در حد توان دولت مهیا کنند و اطمینان یابند تا روند امور با امنیت کامل و رفاه مناسب انجام می شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه کسانی که در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران مسئول بودند، حتما بايد پاسخگو باشند، گفت: دولت گزارش هاي مرتبط با این حادثه را با جدیت پیگیری می کند و اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ می نماید و اگر تخلفی صورت پذیرفته باشد، دستگاه مسئول باید پاسخگو باشد و با شهامت عذرخواهی کند.

دکتر جهانگیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراض هاي کارکنان صنعت نفت نسبت به وضعیت حقوقی و دریافتی این بخش از زحمتکشان صنعت نفت کشور، تصریح کرد: به دلیل مصوبه ای كه در گذشته و در قانون بودجه وجود داشت، محدودیت هایی برای وضعیت حقوقی کارکنان صنعت نفت ایجاد كرده بود، امروز به پیشنهاد وزیر نفت، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت مصوبه اي به تصويب رساند كه با رفع این محدودیت ها بخشی از دغدغه های کارکنان رسمی این بخش مرتفع خواهد شد و این مصوبه دولت از فردا اجرایی می شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی نيز در چارچوب قانون مشکلات کارکنان قراردادی صنعت نفت را پیگیری می كند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 17402

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/17402/جهانگیری-دستگاه-های-مسئول-صورت-کوتاهی-قصور-باید-قبال-حادثه-واژگونی-اتوبوس-خبرنگاران-پاسخگو-باشند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir