کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل درباره کودکان منتشر شد

در سال ۲۰۲۰، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کودک سرباز در منازعات بین‌المللی حضور داشته‌اند

جان دست‌کم هزار و ۶۷۴ کودک در سال گذشته در منازعات گرفته شده است

یورونیوز , 1 تير 1400 ساعت 17:28

سازمان ملل می‌گوید در سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کودک در جهان به عنوان سرباز استفاده شده‌اند و از این تعداد نزدیک دو هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را به همین دلیل از دست داده‌اند.


به گزارش ایصال نیوز، گزارش سالانه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که درباره کودکان به شورای امنیت ارائه شده به مواردی از قبیل درگیری‌های مسلحانه، کشتار، معلولیت، سو استفاده جنسی از کودکان، آدم‌ربایی یا به کار گیری آنها به عنوان سرباز و همچنین هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها را نیز اشاره کرده است.

این گزارش که روز دوشنبه ۲۱ ژوئن منتشر شده همچنین تایید می‌کند که در سال گذشته و در جریان ۲۱ درگیری مسلحانه، دست‌کم ۱۹ هزار و ۳۷۹ کودک در معرض چنین شرایطی قرار گرفته‌اند. همچنین آقای گوترش می‌گوید که سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو و افغانستان، بیشترین میزان این موارد را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۸ هزار و ۵۲۱ کودک کودک به عنوان سرباز به کار گرفته شده‌اند. در نبردهای گروه‌های مختلف هم جان دست‌کم ۱۶۷۴ کودک گرفته شده و بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کودک دیگر نیز در جهان زخمی و مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 17250

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/17250/سال-۲۰۲۰-بیش-۸-هزار-۵۰۰-کودک-سرباز-منازعات-بین-المللی-حضور-داشته-اند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir