کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانستنی های مهم برای سرمایه‌گذاران رمزارزها

میزان , 18 خرداد 1400 ساعت 7:22

طبق آمارها حدود ۱۵ میلیون نفر از هم‌وطنانمان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و حجم مبادلات روزانه رمز ارز در کشور بالغ‌بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.


به گزارش ایصال نیوز، رمزارز‌ها یک کلاس جدید از دارائی‌ها هستند که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند. حجم کل بازار رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۱ از رقم ۲۰۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و برخی از رمزارز‌ها رشد‌های چشمگیری را در این سال تجربه کردند.

توجه به بازار رمزارز‌ها در کشورمان نیز رشد قابل توجهی داشته است، بخش بزرگی از هم‌وطنانمان در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و صندوق‌ها و کارگزاری‌ها به‌دنبال حضور در این بازار پرریسک هستند. طبق آمار‌ها حدود ۱۵ میلیون نفر از هم‌وطنانمان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و حجم مبادلات روزانه رمزارز‌ها در کشور بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

از طرف دیگر موضوع استخراج رمزارز‌ها این روز‌ها به موضوع مورد بحث رسانه‌ها تبدیل شده است و توسط وزارت نیرو مقصر خاموشی‌های اخیر معرفی می‌شود.

طبق برآورد‌ها حدود ۱ درصد از ظرفیت شبکه برق کشور صرف استخراج رمزارز‌ها می‌شود که حاصل آن بیش از ۱.۵ میلیون دلار درآمد روزانه برای فعالان این صنعت است. این آمار و ارقام گویای این گزاره است که پدیده رمزارز‌ها به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست و حتما باید مورد توجه دولت قرار گیرد و هرچه سریع‌تر چارچوب‌های آن تعیین شود.

دستگاه‌های مختلف نقش خود را در زمینه تنظیم‌گری بهینه رمز ارز‌ ایفا کنند و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود تا شاهد تجربیات تلخ گذشته از حضور پرتعداد مردم در بازار‌های مالی نباشیم. 

آشنایی با موضوع رمزارز‌ها، ریسک‌ها و فرصت‌های این پدیده نوظهور، معرفی رمزارز‌ها تکنولوژی بلاکچین (زنجیره بلوک)، مبانی اقتصادی پدیده رمزارز‌ها، استخراج رمز ارز‌، مباحث رگولاتوری (تنظیم‌گری)، مباحث امنیتی (کیف پول‌ها و صرافی‌ها)، پرداخت‌های بین‌المللی اقتصاد مبتنی بر توکن، مالی غیرمتمرکز (دیفای)، توکن‌های غیرمعوض، شناخت پروژه‌های اسکم و پانزی (کلاهبرداری) همگی از جمله موضوعات مهمی هستند که خبرگزاری میزان با هدف ترویج صحیح و آموزش دقیق، زمینه فعالیت امن و کم‌ریسک هم‌وطنانمان در این بازار، در یک ویدئو آموزشی به شرح آن پرداخته است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 16988

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/16988/دانستنی-های-مهم-سرمایه-گذاران-رمزارزها

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir