کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصاویر شگفت انگیز از حجرالأسود با فناوری پیشرفته

سکاي نیوز , 13 ارديبهشت 1400 ساعت 8:19

مترجم : احمد امینی

سازمان اداره حرمین شریفَین در عربستان شامگاه یکشنبه از انجام عکسبرداری پیشرفته با فناوری" فاکس استاک پانوراما" از حجر الأسود خبر داد. این سنگ در رُکن شرقی کعبه در ارتفاع یک متر و نیم از زمین نصب شده است.


به گزارش ایصال نیوز، حَجَرالاَسود سنگی است که بر دیوار پایه کعبه در مسجدالحرام از اماکن مقدس اسلامی در شهر مکه مکرمه نصب شده‌است. حَجَرالاَسود سنگ شکسته‌ای است به قطر حدود 50 سانتیمتر که امروزه تکه‌های آن با یک بَست نقره‌ای به هم نگه داشته شده‌است.

همچنین طواف به دور کعبه از این سنگ آغاز می‌گردد و سنگی مقدّس، دارای پیشینه کهن و جایگاهی ویژه در فرهنگ اسلامی و مناسک حج است.

به گزارش اسکای نیوز، شامگاه یکشنبه ریاست اداره حرمین شریفَین در حساب توئیتر خود با انتشار تصاویر شگفت انگیز برای اولین بار، از موفقیت در انجام عکسبرداری پیشرفته با فناوری" فاکس استاک پانوراما" خبر داد.

به گفته ریاست اداره حرمین شریفین در عربستان سعودی این تصویر برداری پیشرفته  در مدت 7 ساعت و گرفتن 1050 عکس با دقت 49 هزار مگا پیکسل و  پس از 50ساعت کار فنی تهیه شده است.

گفتنی است، در سیره نبوی و احادیث دینی بر دعا در کنار حجر الأسود و لمس کردن و بوسیدن آن (استلام) و به‌ویژه بر تجدید عهد بر توحید و رسالت و به گواه گرفتن حَجَر نیز تأکید شده است.

هنگام تجدید بنای کعبه در دوره جاهلیت که هر یک از قبایل قریش می‌خواست افتخار نصب حجرالاسود، نصیب خودش گردد اختلاف پیش آمد و نزدیک بود پیکار خونینی میان آنان درگیرد، اما توافق شد اولین نفری که بر آنها وارد شود میان آنان داوری کند.

در این هنگام محمد امین وارد شد و چون ماجرا را شنید و با حکمت و تدبیر حضرت محمد(ص) که در آن هنگام جوان بود و هنوز مبعوث نشده بود، همه قبایل و طوایف قریش در این افتخار شریک شدند.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 16338

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/16338/تصاویر-شگفت-انگیز-حجرالأسود-فناوری-پیشرفته

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir