کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فراخوان ۸۰ هزار سالمند اصفهانی برای واکسن کرونا

ایرنا , 11 ارديبهشت 1400 ساعت 15:40

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۸۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در این استان برای واکسیناسیون علیه کرونا فراخوان می‌شوند و امید است تا خرداد همه آنها واکسن را دریافت کنند.


به گزارش ایصال نیوز، رضا فدایی روز شنبه در گفت و گویی افزود: واکسیناسیون علیه کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال در استان اصفهان از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و تاکنون حدود چهار هزار نفر آنها فراخوان شدند و واکسن را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۸۰ سال استان اصفهان حدود ۸۰ هزار نفر برآورد می شود، اظهار داشت: به‌تدریج و تا پایان خرداد امسال همه آنها توسط مراکز بهداشت برای دریافت واکسن کرونا فراخوان می‌شوند.

فدایی با تاکید بر اینکه هیچ نیازی به مراجعه حضوری سالمندان به مراکز بهداشت قبل از فراخوان آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تا کنون افراد سالمند برای پرونده الکترونیک سلامت اقدام نکردند لازم است خودشان یا یکی از اعضای خانواده برای تشکیل آن به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا اطلاعات آنها برای فراخوان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۷ هزار دوز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شده است، اضافه کرد: این واکسن ها از بهمن سال گذشته تا امروز به گروه‌هایی مانند کادر درمان و بهداشت، سالمندان مقیم خانه سالمندان، جانبازان مقیم آسایشگاه‌ها، پاکبان‌ها، پزشکان مطب‌ها و سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق شده است.

واکسیناسیون علیه کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد. هم اکنون، ۱۵ شهرستان‌ استان اصفهان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و پر خطر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۳۷۰ بیمار بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

نسبت جمعیت سالمندان در استان اصفهان در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر و حدود ۱۰.۷ درصد است در حالی که این رقم در کشور ۹.۶ درصد است.

استان اصفهان با داشتن ۲۴ شهرستان پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 16313

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/16313/فراخوان-۸۰-هزار-سالمند-اصفهانی-واکسن-کرونا

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir