کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هشدار داد

با ابتلای هزار و ۱۴ نفر، وضعیت کرونایی استان اصفهان نامساعد شد

گلپایگان و خوانسار در وضعیت قرمز قرار دارند

ایرنا , 10 فروردين 1400 ساعت 10:59

در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۴ نفر دیگر در استان به غیر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. شهرستان گلپایگان و خوانسار در وضعیت قرمز قرار و شهرستانهای لنجان، مبارکه و تیران و کرون و نجف آباد در وضعیت نارنجی قرار دارند.


به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی دیروز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۶۳۷ نمونه‌گیری از افراد مشکوک مبتلا به این بیماری در استان انجام شد. وی اضافه کرد: تعداد موارد فوتی قطعی و مشکوک در این مدت ۶ نفر بود که یک نفر آنان قطعی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ نفر از مراکز درمانی استان مرخص شدند خاطرنشان کرد: از تعداد مبتلایان جدید ۱۲۷ نفر بستری شدند و موارد بستری در بخش ICU (مراقبت‌های ویژه) ۱۱۸ نفر بود.

نجیمی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کلی بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان ۷۳۲ نفر است. اکنون مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۶۴ هزار و شمار جانباختگان به به ۶۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.

۲۳ شهرستان قرمز و ۴۳ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۸۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین در همین زمینه  آرش نجیمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: شرایط کرونا در اصفهان هر روز به سمت بدتر شدن پیش می رود و در صورتی که شهروندان و مسئولان اقدام موثری انجام ندهند وضعیت به مراتب بدتر و شدیدتر از آبان ماه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان گلپایگان و خوانسار در وضعیت قرمز قرار دارد و شهرستانهای لنجان، مبارکه و تیران و کرون در وضعیت نارنجی قرار دارند و با افزایش تعداد بستری ها پیش بینی می شود شهرهای بیشتری در اصفهان نارنجی و قرمز شوند.

آخرین خبرها حاکی است وضعیت کرونایی شهرستان نجف آباد نیز از سه شنبه شب، دهم فروردین نارنجی اعلام شد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 15751

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/15751/ابتلای-هزار-۱۴-نفر-وضعیت-کرونایی-استان-اصفهان-نامساعد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir