کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار روزانه فوتی‌های کرونا در برزیل به سه هزار و ۶۵۰ نفر رسید

شناسایی بیش از ۸۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا

ایرنا , 7 فروردين 1400 ساعت 10:13

آمار روزانه قربانیان کرونا در برزیل از آمریکا و کشور های اروپایی هم سبقت گرفت. وزارت بهداشت برزیل بامداد شنبه اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باختند.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد، با اضافه شدن ۳ هزار و ۶۵۰ قربانی جدید کرونا، شمار جان باختگان کرونا در این کشور به بیش از ۳۰۷ هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ گذشته در برزیل ۸۴ هزار و ۲۴۵ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در شناسایی شده است و آمار کلی مبتلایان نیز از ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر فراتر رفته است.

برزیل در حالی‌ با بدترین اوج شیوع بیماری همه گیر روبرو است که پزشکان و سازمان های بهداشتی به دلیل بحران کمبود دارو و کیت لوله گذاری در آماده باش قرار دارند.

از طرفی دیگر، سازمان بهداشت پان آمریکایی اعلام کرده است که به این کشور برای خریداری داروهای آرامبخش و داروهای لازم برای مراقبت از بیمارانی‌ که در شرایط بحرانی‌ قرار دارند، کمک خواهد کرد.

«ژاییر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل در این راستا در اظهاراتی که روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری داشت یادآور شد که وی همیشه نسبت به جان افراد اظهار نگرانی کرده اما همچنین نسبت به کار آنها نیز نگران بوده است.

وی افزود :یک فرد بیکار، در نهایت با مشکلاتی روبرو خواهد شد که می‌ تواند منجر به مرگ، افسردگی و خودکشی او شود. با توجه به وضعیت جدی کشور که در فروپاشی سیستم بهداشتی غوطه ور است، دولتمردان ایالت های مختلف اقدامات محدود کننده ای را برای مهار بیماری کووید در پیش گرفته اند در حالی‌ که بولسونارو تلاش کرده این اقدامات را لغو کند و تصمیم این دولتمردان را مورد انتقاد قرار داده است.

گفتنی است تا بامداد شنبه ۷ فروردین آمار مبتلایان به کرو نا در جهان از ۱۲۴میلیون و .۹۰۵ هزار نفر فراتر رفت و شمار مرگ و میر ناشی از کرونا نیز به ۲ میلیون و ۷۴۸ هزار نفر رسید. آمریکا، برزیل، هند و روسیه با بیشترین مبتلایان کرونایی، همچنان به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم جهان هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 15698

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/15698/آمار-روزانه-فوتی-های-کرونا-برزیل-سه-هزار-۶۵۰-نفر-رسید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir