کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهار شگفتی وزارت خارجه روسیه از اظهارات دوگانه جوزپ بورل

ایسنا , 20 بهمن 1399 ساعت 10:54

وزارت خارجه روسیه از اظهارات مطرح شده رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشتش از مسکو شگفت زده شده است. بورل پس از بازگشت از مسکو نوشت: روسیه به ارزشهای دموکراتیک به عنوان یک تهدید وجودی نگاه می‌کند.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارم تا ششم ژانویه سال جاری میلادی در مسکو بود و در این سفر درباره مسائل و موضوعات مختلفی چون روابط بین اتحادیه اروپا و مسکو و دورنمای ژئوپلیتیکی جهانی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفتگو کرد.

وی همچنین با نمایندگان جامعه مدنی روسیه نیز دیدار داشت.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اظهارات بورل در رسانه‌های اجتماعی گفت:‌ احتمالا به او پس از ورودش به بروکسل یکسری اطلاعات داده شده و این تنها دلیل برای اظهارات بورل در رسانه‌های اجتماعی است که باعث شگفتی ما شده است.

بورل در یک پست و پس از بازگشت از مسکو نوشت: روسیه به تدریج در حال جدا شدن از اروپا است و به ارزشهای دموکراتیک به عنوان یک تهدید وجودی نگاه می‌کند. اما بورل وقتی در مسکو به سر می‌برد،‌ گفته بود اگرچه روابط بین مسکو و اتحادیه اروپا آنچنان که باید، رضایت بخش نیست اما کانال‌های دیپلماتیک باید همچنان باز بمانند.

یکی از نمایندگان وزارت خارجه روسه نیز در واکنش به این اظهارات از سوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما ارزیابی بورل از این سفر به مسکو را با شگفتی مورد بازبینی قرار دادیم و متوجه شدیم که با گفته‌هایش در نشست خبری در مسکو کاملا متفاوت است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، به بورل فرصت داده شده تا در جریان نشست خبری در مسکو ارزابی خود را درباره گفتگوها اعلام کند و او از این فرصت استفاده کرد: کسی او را از نظر زمانی یا شکل گفتگوها محدود نکرد.

این در حالیست که بورل روز یکشنبه این مساله را رد نکرد که در جریان نشست ۲۲ فوریه، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شاید تصمیمی را در تمدید تحریم‌های ضد روسی و بر اساس یک رژیم تحریمی جدید مرتبط با نقض‌های حقوق بشری در این کشور بگیرند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما درباره این موضوعات با وزرای خارجی کشورهای عضو گفتگو می‌کنیم. این به کشورهای عضو بستگی دارد که تصمیم بعدی را بگیرند و این مساله شاید به وضع تحریم‌های جدید منجر شود.

این در حالیست که بورل در نشست خبری مشترکش در پنجم ژانویه با لاوروف گفته بود که پیشنهادی درباره وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد! تعدادی از سیاستمداران اتحادیه پیشتر گفته بودند که اتحادیه اروپا باید مساله وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه را بابت اوضاع پیش آمده برای الکسی ناوالنی، منتقد کرملین در نظر بگیرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14683

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14683/اظهار-شگفتی-وزارت-خارجه-روسیه-اظهارات-دوگانه-جوزپ-بورل

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir