کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان: ترکیه را به یک برند در فناوری فضایی و ماهواره تبدیل می‌کنیم

آناتولی , 19 دی 1399 ساعت 13:40

رئیس‌جمهور ترکیه گفت مصمم هستیم که کشور را به یک برند در زمینه فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ای تبدیل کنیم.


به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی اظهارتی از طریق ویدیو کنفرانس در نشست ویژه «چشم‌انداز ماهواره‌ای و فضایی ترکیه» که به همت سازمان ترک‌ست برگزار شد، اظهار داشت: به زودی برنامه ملی فضایی 2030-2021 خود را اعلام و آنها را با جهانیان به اشتراک خواهیم گذاشت.

وی در رابطه با پرتاب ماهواره نسل جدید ترک‌ست 5A به فضا گفت: با این اقدام شمار ماهواره‌های فعال ترکیه به 7 مورد رسید. از طریق ماهواره ترک‌ست 5A که صبح امروز پرتاب شد، حقوق ترکیه در مدار شرقی فضایی به مدت 30 سال تضمین خواهد شد.

اردوغان افزود: امیدوارم ماهواره ترک‌ست 5A که بامداد امروز از آمریکا به فضا پرتاب شد٬ ماموریت خود را در تاریخ تعیین شده با موفقیت آغاز کند. باورم داریم این ماهواره که حدود 4 ماه بعد در مدار خود قرار خواهد گرفت، برای کشورمان و همه کشورهای دوست مفید خواهد بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در رابطه با برنامه‌های آینده آنکارا در این زمینه اظهار داشت: هدف ما قرار دادن ماهواره ارتباطی بومی تُرک‌ست 6A در فضا در سال 2022 است. ان‌شاء‌الله، سال آینده ماهواره رصدی بومی «ایمه‌جه» با قابلیت وضوح بالای تصویربرداری را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

اردوغان با بیان اینکه زیرساخت‌های در حال توسعه خود در فضا را به صورت عادلانه در اختیار دوستان و برادرانمان نیز قرار خواهیم داد، تصریح کرد: مصمم هستیم که ترکیه را به یک برند در زمینه فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ای تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: برای حضور کشورمان در فضا به عنوان بخش مهمی از هدف ترکیه بزرگ و مقتدر و همچنین به تلاش‌ها برای گسترش ظرفیت‌ها و تاثیر‌گذاری‌مان بی وقفه ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: علم و فناوری تولید شده توسط تمدنی که در مرکز آن عدالت، همیاری، محبت به طور خلاصه، انسان قرار نگیرد، شاید موجب افزایش رفاه مادی شود، اما این پیشرفت فاقد ارزش‌های انسانی نمی‌تواند مانع از رشد فساد درونی انسانی شود. هر فناوری چه در کره زمین و چه در فضا موجب افزایش ظلم و بی‌عدالتی شود، دشمن بشریت است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14105

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14105/اردوغان-ترکیه-یک-برند-فناوری-فضایی-ماهواره-تبدیل-می-کنیم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir