کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر خارجه عربستان: عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهد شد

العالم , 7 آبان 1399 ساعت 6:27

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان گفت : تصور ما این است که عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهدشد، اما تشکیل دولتی فلسطینی و ارائه مجدد طرح صلح فلسطین و اسرائیل ضروری است.


به گزارش ایصال نیوز، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در انستیتو واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک، درباره عادی سازی اخیر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و رابطه آن با برقراری صلح در خاورمیانه گفت: برقراری صلح و ثبات دائمی فقط با توافق فلسطینیان و اسرائیلی ها محقق خواهد شد و اگر در آن موفق نشویم این زخم منطقه التیام نخواهد یافت.

بن فرحان در این همایش که توسط رابرت ساتلوف مدیر اجرایی انستیتو برگزار می شد گفت : تصور ما این است که عادی سازی رخ خواهد داد اما ایجاد دولتی فلسطینی و ارائه مجدد صلح فلسطین و اسرائیل ضروری است.

بن فرحان با تکرار ادعاهای امارات درباره حذف طرح الحالق اراضی اشغالی کرانه باختری توسط اسرائیل در برابر توافق عادی سازی گفت: نگاه کردن به این مساله از این زوایه ما را در زمینه سازی برای بازگشت احتمالی اسرائیل و فلسطین به میز مذاکرات کمک می کند.

وی گفت ائتلاف دو کشور (عربستان و آمریکا)نه از روی روابط شخصی بلکه بر اساس منافع عالی دو طرف است. وی افزود تحصیل 40 هزار دانشجوی سعودی در دانشکده ها و دانشگاههای امریکا به منظور نزدیکی دو کشور است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12797

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12797/وزیر-خارجه-عربستان-عادی-سازی-روابط-اسرائیل-انجام-خواهد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir