کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در توییتی به زبان چینی و در حاشیه سفر به چین

ظریف: همکاری مشارکتی راهبردی دو کشور ایران و چین غنی تر خواهد شد

اجماع نظر ایران و چین در مخالفت با یکجانبه گرایی

جمهوری اسلامی , 19 مهر 1399 ساعت 18:44

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در حال انجام دیداری دو روزه از چین است روز شنبه در توییتی به زبان چینی از تعمیق مناسبات دو کشور ایران و چین برای اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله خبر داد.


به گزارش ایصال نیوز، دکتر ظریف در این توییت آورده است: امروز ملاقات چهره به چهره پرباری با دوست خوبم آقای «وانگ یی» عضو ارشد شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین داشتم. 

او افزوده است: این ملاقات در این برهه خاص به اندازه کافی گویای آن است که دو طرف برای روابط دوجانبه اهمیت بسیاری قایل هستند. 

در توییت وزیر خارجه ایران آمده است: ما در این دیدار در خصوص تعمیق مناسبات دوجانبه و اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله، حراست از توافق هسته ای و مخالفت با یکجانبه گرایی به اجماع نظر خوبی دست یافتیم.

ظریف در ادامه به ارتباطات نزدیک دو کشور اشاره کرده و خاطر نشان ساخت که با نظر به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین در سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان یک فرصت جدید، اعتقاد بر این است که مفهوم همکاری مشارکتی راهبردی بین دو کشور غنی تر خواهد شد.

ظریف: مناسبات با چین تعمیق شده است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز جمعه وارد چین شد و امروز با وانگ یی همتای چینی خود در استان «یون نن» واقع در جنوب غرب چین دیدار و با وی درباره مهمترین مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12456

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12456/ظریف-همکاری-مشارکتی-راهبردی-دو-کشور-ایران-چین-غنی-تر-خواهد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir