کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا در شرایط کرونا

ایسنا , 17 فروردين 1400 ساعت 10:21

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در اپیدمی کووید-۱۹ ، نکته مهم اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا است. در شرایط کرونایی منزل بهترین مکان برای انجام فعالیت بدنی و ورزشی سبک است


به گزارش ایصال نیوز، ایرج بیگلری در خصوص اهمیت فعالیت بدنی در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ گفت: اپیدمی کووید ۱۹ بیش از پیش نشان داد که فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری های عفونی نیز تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: فعالیت بدنی از طریق تاثیر بر اضافه وزن و چاقی به عنوان یکی از عوامل وخامت کووید ۱۹ و افزایش توان قلبی تنفسی بر کنترل کووید ۱۹ موثر است.

بیگلری عنوان کرد: در اپیدمی کووید ۱۹ ، نکته مهم اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا است چرا که فرد تا چند ساعت پس از انجام ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا، دچار افت ایمنی می شود.

وی بهترین مکان برای انجام فعالیت بدنی و ورزش را منزل خواند و افزود: ترجیحا این فعالیت در یک اتاق با تهویه مناسب باشد و با توجه به احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مکان های عمومی و پر تردد انجام فعالیت بدنی در محیط های عمومی مانند باشگاه ها و پارک ها مگر با رعایت ضوابط خاص توصیه نمی شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: فعالیت بدنی باید دور از جمعیت با اجتناب از تماس با سطوح وسایل ورزشی بوستان ها، صندلی پارک ها و ... انجام شود همچنین فاصله ایمن در هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ ، یک تا دو متر بین افراد در وضعیت ثابت است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 15862

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/interview/15862/اجتناب-فعالیت-های-بدنی-شدت-بالا-شرایط-کرونا

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir