کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم

دومین جلسه علنی مجلس یازدهم برگزار شد + محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شد

آخرین نتایج انتخابات هیأت رئیسه، شعب و کمیسیون ها

8 خرداد 1399 ساعت 9:18

دومین جلسه علنی مجلس یازدهم با قرائت قرآن و با ریاست سنی حجت الاسلام سیدرضا تقوی ، رییس سنی مجلس آغاز شد.‌ در آغاز جلسه، رییس سنی به مروری بر محتوای سوگند نمایندگان پرداخت/ این گزارش به مرور تکمیل می شود


به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملّت، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز ( پنجشنبه، 8 خرداد) رأس ساعت 8 و 5 دقیقه به ریاست سیدرضا تقوی رئیس سنی  و با حضور 220 نفر از منتخبین مجلس آغاز شد.

*قرائت دستور کار دومین جلسه علنی یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی
 
روح الله نجابت منتخب مردم شیراز در مجلس دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

انتخاب اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی
گزارش شعب 15 گانه درباره انتخاب اعضای هیأت رئیسه آن ها و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس
انجام مراسم تحلیف اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی

*رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس: انتخابات هیأت رئیسه مجلس مسابقه‌ای برای خدمت است

سیدرضا تقوی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در نطق پیش از دستور خود با تأکید بر مفاد سوگندنامه‌ای که نمایندگان قرائت کرده‌اند، گفت: سوگندنامه باید تذکری  برای نمایندگان باشد و هر روز آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و به آن متعهد باشند و خود را با مفاهیم این متن قوی، عجین کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متن سوگندنامه بر اساس اصل 67 قانون اساسی است، اظهار داشت: ما نمایندگان در مراسم افتتاحیه تعهد دادیم و کار سنگینی را بر عهده گرفتیم که همانا پاسداری از حریم اسلام و نگهداری از آرمان‌های اسلامی است.

وی افزود: همچنین نگهبانی از مبانی جمهوری اسلامی، پاسداری از ودیعه ملت، رعایت امانت و تقسیم وظایف، دفاع از قانون اساسی، پایبندی به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت، پایبندی به خدمت به مردم و مد نظر قرار دادن استقلال کشور و تأمین مصالح از جمله مواردی است که ما نمایندگان باید بر اساس سوگندنامه به آن توجه کنیم.

تقوی در ادامه با بیان اینکه ما به خداوند سوگند یاد کردیم تا به مفاد سوگندنامه وفادار باشیم، عنوان کرد: اگر به این موارد توجه کنیم ضعف‌های کشور برطرف می‌شود، همچنین باید مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذاریم که شاخصه‌های آن ارزشگرایی و انقلابی بودن، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی و توجه به مشکلات معیشتی و محرومیت زدایی است.

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم، انتخابات هیأت رئیسه مجلس را مسابقه‌ای برای خدمت دانست و افزود: ما برای خدمت کردن باید از خودمان شروع کنیم و بدانیم افرادی که از طریق هیأت رئیسه خدمت می کنند وظیفه سنگینی بر عهده خواهند داشت.

رئیس سنی مجلس یازدهم بیان کرد: پست و مقام های این دنیا موقت و امانت است که مردم این امانت را به ما دادند و امیدوارم امانت دار خوبی باشیم.

وی افزود: مجلس در تراز اسلامی اول از خودش شروع می کند بعد به دیگر مسئولان می پردازد در مجلس تراز اسلامی اخلاق حاکم است.

تقوی ادامه داد: نطق های نمایندگان در جامعه فرهنگ ساز است و باید به آن ها توجه داشته باشیم، مجلس مرکز سیاستگذاری است و فرآیند سیاستگذاری را باید اخلاقی کنیم و از دروغ، تخریب، تهمت و شایعه پراکنی بپرهیزیم و برای خارج کردن رقیب به هر وسیله ای متوسل نشویم.

رئیس سنی مجلس یازدهم گفت: مجلس به فرموده امام خمینی (ره) برآمده از الله اکبر مردم و عصاره ملت است برخی سخنان با فرمایشات رهبری و امام سازگار نیست و از ابتدای مجلس باید سعی کنیم اخلاق و حریم دیگران را حفظ کنیم.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس که امروز انتخاب می شوند گاه گاهی اساتید اخلاق را دعوت کنند تا برایمان درس اخلاق بگویند و روحمان لطیف شود، گاهی نمازمان را آخر وقت می خوانیم که به گفته شهید رجایی باید به کار بگوییم وقت نماز است نه اینکه به نماز بگوییم وقت کار است.

تقوی اظهار داشت: پایه صندلی هایی که بر آن نشسته ایم بر خون شهیدان استوار است. افتخار می کنیم که حدود 60 نماینده مجلس فعلی از مجموع ایثارگران و خانواده شهدا هستند.

رئیس سنی مجلس یازدهم بیان کرد: 4 سال در ساختمان مجلس وظیفه نمایندگی مردم را برعهده داریم باید توجه داشته باشیم که مجلس و سازمان اداری آن 1200 کارمند دارد که همه آن ها برای خدمات دهی به نمایندگان بسیج شده اند.

 وی با بیان اینکه کارشناسان قدرتمندی در مجلس هستند، افزود: هیات رئیسه مجلس از کارشناسان درون قوه مقننه استفاده کند و از بیرون لشکرکشی نشود زیرا بعضی از این کارکنان ارزشمند در کشور بی نظیر هستند و باید به آن ها بها داده شود و تخصص آن ها مورد استفاده قرار گیرد.

تقوی با اشاره به معضل انباشت قانون ادامه داد: در طول 114 سال اخیر 1200 قانون تصویب شده که 6 هزار قانون مربوط به بعد از انقلاب است.

رئیس سنی مجلس گفت: به گفته آقای میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس 600 قانون مصوب در مجلس داریم که در ریاست جمهوری منتظر تهیه آئین نامه اجرایی آن ها هستیم امیدوارم هیات رئیسه مجلس به نظارت بهای بیشتری بدهد و تنقیح قوانین را نیز مورد توجه قرار دهد.

*اسامی کاندیداهای تصدی ریاست مجلس یازدهم اعلام شد

روح‌الله نجابت عضو هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اسامی کاندیداهای تصدی ریاست مجلس یازدهم را به شرح زیر اعلام کرد:

1- محمدباقر قالیباف
2- سید مصطفی میرسلیم
3- فریدون عباسی دوانی

بر اساس این گزارش حمیدرضا حاجی بابایی از نامزدی برای تصدی ریاست مجلس یازدهم انصراف داد.

* قالیباف به عنوان رییس مجلس یازدهم برگزیده شد

منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف را با 230 رأی به عنوان رئیس اجلاسیه اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از مجموع 264 رأی انتخاب کردند.

میرسلیم و عباسی دوانی نیز به عنوان کاندیدای ریاست مجلس موفق به کسب 12 و 17 رای شدند.

*اعلام اسامی کاندیداهای نواب رئیس مجلس یازدهم

روح الله نجابت عضو هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم اسامی کاندیداهای نواب رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بدین شرح اعلام کرد:

1- سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی منتخب مردم مشهد و کلات
2- علی نیکزاد ثمرین منتخب مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین


*کاندیداهای عضویت کارپردازی هیأت رئیسه مشخص شد

محسن فتحی عضو هیأت رئیسه سنی مجلس اسامی کاندیداهای کارپردازی (دبیران مجلس) را قرائت کرد. از بین این افراد، نمایندگان، 6نفر را برای کارپردازی انتخاب می‌کنند. اسامی به شرح زیر اعلام شد:

- احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم

- معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند

- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر

- سید کریم حسینی نماینده اهواز

- سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا

- سید محسن دهنوی نماینده تهران

- محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز

- محمد صفری ملک میان نماینده رودسر و املش

- سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان

- سید مهدی فرشادان نماینده سنندج

- علی کریمی نماینده بابل

- روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز

- حسین محمدصالحی نماینده فریدن

- مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد

- سمیه محمودی نماینده شهرضا

- سید علی موسوی نماینده ملکان

- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان



*اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر هیات رئیسه مجلس مشخص شد

روح الله نجابت اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر در هیات رئیسه را به شرح زیر قرائت کرد:

1- محسن پیرهادی
2- حسین حسین زاده
3- علی رضایی
4- علیرضا سلیمی
5- محمدحسین فرهنگی
6- غلامعلی کوهساری
7- غلامرضا نوری



*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه یکم بررسی اعتبار نامه+آراء هیات رییسه شعبه+ابوالفضل ابوترابی رئیس شعبه شد 

رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس یازدهم شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه یکم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 8 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:

ابوالفضل ابوترابی با 18 رأی به عنوان رئیس، رمضان علی سنگدوینی با و محمدعلی محسنی بندپی به عنوان نواب اول و نواب دوم و رحمت الله نوروزی به عنوان سخنگوی شعبه یکم انتخاب شدند.

همچنین رضا حاجی پور و کیومرث سرمدی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه یکم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین منصورعلی زارعی به عنوان عضو اصلی و غلامحسین کرمی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و محمدحسین فرهنگی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه پنجم بررسی اعتبار نامه

علی حدادی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه پنجم بررسی اعتبارنامه در مجلس یازدهم را قرائت کرد.

اعضای هیأت رئیسه شعبه پنجم بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم بدین شرح اعلام شد:

علیرضا منادی سفیدان با 12 رأی به عنوان رئیس، جلال محمودزاده با 16 رأی به عنوان نایب اول، مهدی اسماعیلی با 16 رأی به عنوان نایب دوم، علی حدادی با 6 رأی به عنوان سخنگو، محمدرضا دشتی اردکانی با 16 رأی به عنوان دبیر اول و همچنین محمدرضا احمدی با 14 رأی به عنوان دبیر دوم هیأت رئیسه این شعبه انتخاب شد.
همچنین علیرضا پاک فطرت با 12 رأی به عنوان عضو اصلی و علی حدادی با 7 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق انتخاب شدند.

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل عمویی نیز با کسب 8 رأی به عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شد.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه چهارم بررسی اعتبار نامه+آراء هیات رییسه شعبه

سلمان اسحاقی اعضای هیأت رئیسه شعبه چهارم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 8 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
مجتبی یوسفی با 8 رأی به عنوان رئیس، مرتضی محمودوند با 12 رأی و مهدی شریفیان با 9 رأی به عنوان نواب اول و نواب دوم و سلمان اسحاقی با 8 رأی به عنوان سخنگوی شعبه چهارم انتخاب شدند.

همچنین فاطمه قاسم پور با 15 رأی و غلامرضا مرحبا با 10 رأی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه چهارم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین انور حبیب زاده بوکانی با 13 رأی به عنوان عضو اصلی و محمد صفری با 9 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و محمدحسین حسین زاده بحرینی با 10 رأی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.



*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه هفتم بررسی اعتبار نامه+آراء هیات رییسه شعبه

سلمان اسحاقی اعضای هیأت رئیسه شعبه چهارم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 8 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
مجتبی یوسفی با 8 رأی به عنوان رئیس، مرتضی محمودوند با 12 رأی و مهدی شریفیان با 9 رأی به عنوان نواب اول و نواب دوم و سلمان اسحاقی با 8 رأی به عنوان سخنگوی شعبه چهارم انتخاب شدند.

همچنین فاطمه قاسم پور با 15 رأی و غلامرضا مرحبا با 10 رأی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه چهارم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین انور حبیب زاده بوکانی با 13 رأی به عنوان عضو اصلی و محمد صفری با 9 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و محمدحسین حسین زاده بحرینی با 10 رأی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.



*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه دهم بررسی اعتبار نامه + آرای هیات رییسه شعبه

کمال علیپور در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس یازدهم شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه دهم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 8 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
غلامرضا تاجگردون با 10 رأی به عنوان رئیس، محمد وحیدی با 14 رأی و فرهاد طهماسبی با 13 رأی به عنوان نواب اول و نواب دوم و کمال علیپور با 6 رأی به عنوان سخنگوی شعبه دهم انتخاب شدند.

همچنین مجید انصاری و محسن فتحی  با 18 رأی و 15 رأی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه دهم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با 17 رأی به عنوان عضو اصلی و غلامرضا رضوانی با 15 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و علیرضا سلیمی با 8 رأی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.


*اعضای هیات رئیسه شعبه یازدهم مشخص شد

مجید نصیرایی سخنگوی شعبه 11 در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی نخستین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 7 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است.

وی ادامه داد: سیدرضا تقوی" به عنوان رئیس و همچنین "علی آذری "و" سیدصادق طباطبایی" به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه شعبه 11 انتخاب شدند.
این نماینده مجلس گفت: همچنین "معین‌الدین سعیدی" و "شارلی انویه تکیه" نیز به عنوان دبیران اول و دوم و بنده " مجید نصیرایی" به عنوان سخنگوی شعبه 11   انتخاب شدیم.

سخنگوی شعبه یازدهم اظهار داشت: همچنین" علی آذری"به عنوان عضو اصلی کمیسیون تحقیق و" مجید نصیرایی "به عنوان عضو علی البدل کمیسیون تحقیق و "شهباز حسن پور بیگلری" به عنوان عضوکمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از سوی شعبه 11 تعیین شدند.



*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه نهم بررسی اعتبار نامه

مهدی طغیانی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه نهم بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس یازدهم را قرائت کرد و گفت:  در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی مجلس اولین جلسه در روز چهارشنبه 7 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به انتخاب هیأت رئیسه شعبه اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین‌نامه داخلی رأی‌گیری به عمل آمد که به شرح زیر است:

مجتبی ذوالنوری به عنوان رئیس شعبه با اخذ 8 رأی، فداحسین مالکی با اخذ 17 رأی به عنوان نایب رئیس اول، سید جواد حسینی کیا با اخذ 17 رأی به عنوان نایب رئیس دوم، مهدی طغیانی با اخذ 16 رأی به عنوان سخنگوی، غلامرضا ورناصری با اخذ 17 رأی به عنوان دبیر اول و محمدطلا مظلومی با اخذ 17 رأی به عنوان دبیر دوم هیأت رئیسه شعبه نهم انتخاب شدند.

همچنین علی اصغر خانی با اخذ 13 رأی به عنوان عضو اصلی و احسان ارکانی با اخذ10 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق انتخاب شدند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اخذ  11 رأی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شد.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه دوم بررسی اعتبار نامه

باس گلرو سخنگوی شعبه دوم در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه دوم بررسی اعتبارنامه در مجلس یازدهم را قرائت کرد.

اعضای هیأت رئیسه شعبه دوم بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم بدین شرح اعلام شد:

سیدجواد ساداتی نژاد به عنوان رئیس، یوسف داوودی نایب رئیس اول، حسین حسین زاده نایب رئیس دوم، عباس گلرو سخنگو، الهام آزاد دبیر اول و غلامعلی کوهساری به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

عزت الله اکبری تالارپشتی به عنوان عضو اصلی و ابراهیم عزیزی نیز به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق انتخاب شدند.

سید کاظم دلخوش اباتری به عنوان عضو کمیسیون آیین نامه داخلی انتخاب شد.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه دوازدهم بررسی اعتبار نامه+آراء هیات رئیسه شعبه

محمد علیپور در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس یازدهم شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه دوازدهم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 7 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
سید ناصر موسوی لارگانی با 18 رأی به عنوان رئیس، منصور آرامی با 11 رأی و مصطفی طاهری با 9 رأی به عنوان نواب اول و نواب دوم و محمد علیپور با 18 رأی به عنوان سخنگوی شعبه دوازدهم انتخاب شدند.

همچنین منصور شکرالهی و پرویز اوسطی  با 17 رأی و 11 رأی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه دوازدهم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین احمد مرادی با 14 رأی به عنوان عضو اصلی و جعفر راستین با 12 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و علی نیکزاد با 12 رأی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه سیزدهم بررسی اعتبار نامه

روح‌الله عباس‌پور در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه سیزدهم بررسی اعتبارنامه در مجلس یازدهم را قرائت کرد.

اعضای هیأت رئیسه شعبه سیزدهم بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم بدین شرح اعلام شد:

سید محمود نبویان با 16 رأی به عنوان رئیس، سید نظام‌الدین موسوی با 16 رأی به عنوان نایب اول، محمدرضا رضایی کوچی با 15 رأی به عنوان نایب دوم، روح‌الله عباس‌پور با 16 رأی به عنوان سخنگو، کیوان مرادیان کوچک‌سرایی با 16 رأی به عنوان دبیر اول و همچنین امین‌الله حسین‌پور با 16 رأی به عنوان دبیر دوم هیأت رئیسه این شعبه انتخاب شد.

همچنین حجت‌الله فیروزی با 17 رأی به عنوان عضو اصلی و مهدی عسگری با 15 رأی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق انتخاب شدند.

به گزارش خانه ملت، موسی غضنفرآبادی نیز با کسب 17 رأی به عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شد.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه هشتم بررسی اعتبار نامه+آراء هیات رییسه شعبه

علی اکبر کریمی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس یازدهم شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه هشتم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 8 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان رئیس، محمدرضا صباغیان بافقی و مهرداد گودرزوند چگینی به عنوان نواب اول و نواب دوم و علی اکبر کریمی به عنوان سخنگوی شعبه هشتم انتخاب شدند.

همچنین مهرداد ویس کرمی و احمد راستنه هفشجانی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه هشتم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین جواد نیک بین به عنوان عضو اصلی و سید سلمان ذاکر به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و نصرالله پژمانفر بحرینی به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.


* اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه پانزدهم بررسی اعتبار نامه

بیژن نوباوه وطن در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس یازدهم شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه پانزدهم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 7 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
سید مصطفی آقامیری به عنوان رئیس، ولی اسماعیلی و حسن شجاعی علی آبادی به عنوان نواب اول و نواب دوم و بیژن نوباوه وطن به عنوان سخنگوی شعبه پانزدهم انتخاب شدند.

همچنین عفت شریعتی و محمدجواد عسکری به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه پانزدهم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین سیدحمیدرضا کاظمی به عنوان عضو اصلی و کاظم موسوی به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و مصطفی آقامیرسلیم به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.


*اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه ششم بررسی اعتبار نامه

علی اصغر باقرزاده در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس یازدهم شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه شعبه ششم بررسی اعتبارنامه را قرائت کرد و گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی اولین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 8 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است:
محمد باقری بناب به عنوان رئیس، عادل نجف زاده و روح الله متفکر آزاد به عنوان نواب اول و نواب دوم و علی اصغر باقرزاده به عنوان سخنگوی شعبه ششم انتخاب شدند.
همچنین حسین حاتمی و سید محمد پاک مهر به عنوان دبیر اول و دبیر دوم شعبه ششم از سوی اعضا برگزیده شدند.

همچنین موسی احمدی به عنوان عضو اصلی و حسن محمدیاری به عنوان عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق و سید مهدی فرشادان به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.


* اعضای هیات رئیسه شعبه چهاردهم مشخص شد

حسن نوروزی سخنگوی شعبه 14 در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در اجرای مواد 25، 42 و 43 آیین نامه داخلی نخستین جلسه بررسی اعتبارنامه ها در روز چهارشنبه 7 خرداد ماه تشکیل شد و نسبت به تعیین اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون تحقیق و آیین نامه داخلی اخذ رأی شد که به شرح زیر است.

وی ادامه داد: "عبدالحسین روح الامینی" به عنوان رئیس و همچنین " عباس جهانگیرزاده"و" سارا فلاحی " به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه شعبه 14 انتخاب شدند.

این نماینده مجلس گفت: همچنین "علی علیزاده" و "شهریار حیدری" نیز به عنوان دبیران اول و دوم و  " حسن نوروزی" به عنوان سخنگوی شعبه 14  انتخاب شدند.

سخنگوی شعبه چهاردهم اظهار داشت: همچنین" مجید ناصری نژاد"به عنوان عضو اصلی کمیسیون تحقیق و" مرتضی آقاتهرانی "به عنوان عضو علی البدل کمیسیون تحقیق و "جواد کریمی قدوسی" به عنوان عضوکمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از سوی شعبه 14 تعیین شدند.


*نمایندگان برای اعتراض به اعتبارنامه ۳ روز فرصت دارند

سیدرضا تقوی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه شعب فهرست اعتبارنامه‌ها را باید تکثیر و به نمایندگان ارائه کنند، نمایندگان در صورت اعتراض می‌توانند تا مدت 3 روز نسبت به ارائه اعتراض‌نامه به صورت کتبی به شعب اقدام کنند.

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس ادامه داد: بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان در جلسه آتی مطرح شده و تصویب می‌شود.


*مرکز پژوهش‌های مجلس برای حل مشکلات مردم راهکار ارائه کنند

سیدجواد ساداتی نژاد در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام روز گذشته ایشان به مجلس یازدهم گفت: انتظار داریم رئیس مجلس به مرکز پژوهش‌ها دستور دهد تا راهکارهایی برای اجرایی شدن تأکیدات مقام معظم رهبری ارائه کند.

منتخب مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: لازمه یک مجلس قوی، ارائه راهکار از سوی آن برای تحقق خواسته مردم است.



*خوش و بش رئیس مجلس یازدهم با عباسی دوانی و میرسلیم

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی که به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد، بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست مجلس به فریدون عباسی دوانی و سید مصطفی میرسلیم که به عنوان کاندیدای تصدی کرسی ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده بودند، ادای احترام کرد.


*نماینده تربت حیدریه خواستار اصلاح دستورالعمل تشکیل کمیسیون ها شد

محسن زنگنه در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبصره 1 ماده 26 آیین نامه داخلی مجلس گفت: همانطور که می دانید در این ماده از آیین نامه داخلی دستورالعمل اجرایی و امتیاز عضویت نمایندگان در کمیسیون ها آمده است، بسیاری از نمایندگان این دستورالعمل اجرایی را مغایر اصول عدالت می دانند.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس یازدهم ادامه داد: از این رو خواستار اصلاح این دستورالعمل هستیم، با توجه به اینکه نمایندگان قصد دارند مجلس یازدهم کار خود را با قوت آغاز کند، از اعضای هیات رئیسه می خواهیم امروز بعدازظهر به همراه اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی جلسه ای در نظر بگیرند تا طرح آماده شده با امضای 200 نماینده برای امضای دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیسیون ها مورد بررسی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر این اصلاح به تاخیر بیفتد عملا انتخاب اعضای کمیسیون ها نیز با تاخیر انجام می شود.

سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر آیین نامه ای گفت: از آنجایی که شعب نمایندگان خود در کمیسیون آیین نامه داخلی را مشخص کرده اند، انتظار می رود که هیات رئیسه هر چه سریعتر این جلسه را برای اصلاح آیین نامه داخلی برگزار کند. اعضای هیات رئیسه می توانند امتیازات حضور در کمیسیون ها را منظم کنند بدون آنکه نیاز به بررسی موارد در صحن علنی باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: این موضوع در دستور کار هیات رئیسه مجلس گذشته بود، اما اصلاحات به نتیجه نرسید.


*عده ای تخریب مجلس یازدهم را شروع کرده اند

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از مدیریت رئیس سنی مجلس یازدهم، اظهار داشت: هنوز مجلس یازدهم کار خود را شروع نکرده، عده ای به صورت سازماندهی شده تخریب مجلس را شروع کرده اند و توپخانه آن ها فعال است.

منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ شأن مجلس یکی از وظایف هیات رئیسه است و نباید اجازه دهد یک عده با تخریب های خود ذهن مجلس را مشغول کنند و موجب انحراف افکار عمومی شوند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت افتتاحیه مجلس یازدهم روز گذشته در صحن قرائت شد، افزود: مقام معظم رهبری به درستی اولویت مجلس یازدهم را اقتصاد و فرهنگ معرفی کردند.

سلیمی ادامه داد: در راستای توجه به اقتصاد فرهنگ رئیس سنی مجلس یازدهم تذکرات لازم را بدهند.

این منتخب مردم در مجلس یازدهم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارخانجات تعطیل هستند و مسئله فرهنگ نیز با مشکلات فراوانی روبه رو است.


*ناظران هیأت رئیسه مشخص شدند

سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج انتخاب اعضای ناظران هیأت رئیسه مشخص شد.

وی ادامه داد: آراء اخذ شده 268 رأی و بر اساس رأی نمایندگان محمدحسین فرهنگی با 167 رأی، علیرضا سلیمی با 129 رأی و محسن پیرهادی با 128 رأی به عنوان ناظران هیأت رئیسه برای سال اول مجلس یازدهم انتخاب شدند.


*کار تخصصی همراه با تقوا در اولویت کار مجلس باشد

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با تقدیر از عملکرد هیات رئیسه سنی مجلس گفت: متاسفانه ما در دوره های گذشته نیز با موضوع لابی گری در عرصه برگزاری انتخابات ها مواجه بودیم. این لابی گری ها بعضاً غیرشرعی و غیراخلاقی است. از این رو اعضای هیات رئیسه کمیسیون ها اگر می خواهند مورد اعتماد ملت باشند؛ کار کارشناسی، تخصصی، همراه با تقوا ملاک قرار گیرد.

منتخب مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در دوره های گذشته شاهد بودیم که بعضاً لابی گری جای کارهای اصولی را گرفت و دیروز نیز این اتفاق رخ داد، حال اگر بنا باشد مجلس با لابی گری پیش برود، قطعاً نمی توان برنامه های پیش رو در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را محقق کرد.

سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: قطعاً باید نسبت به بروز ضعف ها تذکر دهیم، البته لابی گری در تمام انتخابات ها وجود دارد، اما روش ها باید اخلاقی باشد، زیرا کاندیدای مورد نظر نمی تواند برنامه های خود را به افراد ارائه نکند.


*مقررات مربوط به محدودیت های کرونا باید در مجلس به تصویب می رسید

محمدعلی نقدعلی در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: خدا را شاکریم قصه انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و دوستان با قوت انتخاب شدند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: این روزها مرتب مشاهده می کنیم که همکاران لیستی به دست گرفته و اقدام به تشکیل فراکسیون های متعدد می کنند، در صورتی که سازوکار کمیسیون های مجلس کاملا مشخص بوده و براساس تخصص گرایی و به منظور رفع مشکلات کشور تهیه شده است، بر همین اساس تقاضا دارم همکاران به جای صنفی نگری و منطقه نگری به مشکلات کلان کشور اعم از مشکلات اقتصادی، معیشتی و فضای کسب و کار توجه کنند.

منتخب مردم در مجلس با اشاره به اعمال محدودیت های متعدد اجتماعی به دلیل شیوع کرونا گفت: محدودیت ها باید براساس قانون در مجلس تصویب می شدند، در صورتی که این اقدام انجام نشد.

وی در رابطه با بازگشایی اماکن متبرکه گفت: مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود بحث بازگشایی اماکن متبرکه و مساجد را در دستور کار خود قرار دهد.


*رای منتخبان مردم به ۶ دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم

منتخبان ملت در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی برای انتخاب دبیران هیات رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم نهاد قانونگذاری رأی گیری کردند.

از میان کاندیداهای دبیری هیئت رئیسه برای اجلاسیه اول مجلس یازدهم، سیدناصر موسوی لارگانی با 171 رأی، احمد امیرآبادی فراهانی با 165 رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی با 149 رأی، روح الله متفکر آزاد با 148 رأی، علی کریمی با 127 رأی و محسن دهنوی با 119 رأی از مجموع 272 رأی مأخوذه به‌ عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.


*مراسم تحلیف هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار شد

در دومین جلسه علنی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از رای‌گیری برای انتخاب هیات رئیسه، اعضای هیات رئیسه برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفتند.

متن سوگند هیات رئیسه به شرح زیر است:
"من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم."

براساس این گزارش با رای نمایندگان محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس، سید امیرحسین قاضی زداده هاشمی و علی نیکزاد به عنوان نواب رئیس اجلاسیه اول دوره یازدهم انتخاب شدند.

همچنین؛ براساس این گزارش سید ناصر موسوی لارگانی، احمد امیرآبادی فراهانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، روح الله متفکر آزاد، علی کریمی، سید محسن دهنوی، محمدحسین فرهنگی، علیرضا سلیمی و محسن پیرهادی به عنوان اعضای هیات رئیسه اجلاسیه اول دوره یازدهم انتخاب شدند.


*امام راحل نماد اخلاق نبوی، شجاعت علوی و شور عاشورایی بود

سیدرضا تقوی در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن ایام 14 خرداد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام مصداق " قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها" و اسوه زیبای " وَإِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظیمٍ" بود. در صندوق سینه خویش ، جواهر الحکم را ذخیره داشت، و دریای دلش بحار الانوار بود، قلمش کیمیای سعادت بود و دستورالعمل هایش جامع السعادات. سخنانش کافی به مقصود بود و قافیه به مراد، شخصیتی که هرگز نلرزید جز برای خدا، هرگز چیزی نخواست جز از خدا، هرگز گامی برنداشت جز در مسیر خدا، هرگز کلامی بر زبان نیاورد جز برای خدا. دنیا باتمام فریبکاری هایش نتوانست او را به زانو درآورد. مقام با تمام طنازی هایش نتوانست او را در دام خود گرفتار سازد. جهان با تمام وسعتش نتوانست ظرفی برای شخصیت ایشان باشد.

رئیس سنی مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: فریاد رعدآسای امام بر اندام رعد رعشه می انداخت، آغوشش پناهگاه تمام بی پناهان بود، نگاهش نرمتر از نور می رقصید، کلامش عطر معنویت را در فضای زندگی پر می کرد. صلابت ابراهیم خلیل(ع) را داشت و رضایت اسماعیل(ع )ذبیح را. هیبتش را از موسی(ع) گرفته بود و اثر نفسش را از عیسی(ع)، اقتدارش نمادی از اقتدار سلیمان (ع)بود و آهنگ کلامش به نعمه داود (ع)می ماند و حُسن جمالش به یوسف(ع). اخلاق نبوی و شجاعت علوی و شور عاشورایی داشت، نه آن روز که در قم که طلبه ای ساده بود و نه در دورانی که در کرسی تدریس با هیبت استادی بزرگ جلوه می کرد و نه هنگامی که به زندان و تبعیدش بردند و نه آنکه زمانی که رهبری مقتدر نهضت عظمی را برعهده گرفت. در هیچیک از این شرایط هیچ تغییر حالتی در ایشان ظاهر نشد. سخن روز اول امام و کلام لحظات آخر زندگی ایشان یکی بود.


*قدردانی دکتر قالیباف از هیات رئیسه سنی و منتخبان مردم در مجلس یازدهم

دکترمحمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود اظهار داشت: از هیات رئیسه سنی که در 2 روز اخیر اداره جلسه را برعهده داشتند تا هیات رئیسه دائمی مشخص شود، تقدیر و تشکر می کنم.

وی خطاب به منتخبین مجلس یازدهم افزود: بر بنده منت گذاشتید و توفیق خدمت گذاری را به من و به بقیه اعضای هیات رئیسه اعطا کردید تا در خدمت مردم و انقلاب باشیم.

دکترقالیباف ادامه داد: از همه نمایندگان، کارکنان مجلس، کارشناسان، مدیران، نیروهای مسئول امنیت و خدمات که در 2 روز اخیر تلاش کرده اند، تشکر می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه بعدی مجلس که ساعت 8 صبح روز یکشنبه، 11 خردادماه برگزار می شود نطقی خواهم داشت و مطالب اصلی را در آن روز اعلام خواهم کرد.


*پایان دومین جلسه مجلس یازدهم

دکتر محمدباقر قالیباف زنگ پایان نشست علنی امروز (پنج‌شنبه، 8 خردادماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 10 و 40  دقیقه به صدا درآورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجلس رأس ساعت 8 صبح (یکشنبه، 11 خردادماه) با دستورکاری که اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 9885

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/9885/دومین-جلسه-علنی-مجلس-یازدهم-برگزار-محمدباقر-قالیباف-رئیس

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir