کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتنه تلخ، فرصت تاريخی

مسعود پيرهادی

رسالت , 16 مهر 1398 ساعت 9:11

فتنه روزهاي گذشته عراق و انحراف برخي از شعارها و اعتراضات به سمت پياده روي اربعين، اگرچه تلخ بود اما مي تواند باعث روشن شدن کانون هاي تاريک فتنه عراق شود. امروز، هيچ کس در برابر نهضت جهاني اربعين مقاومت نمي کند، جز آن که وابستگي نزديک به جبهه استکبار جهاني داشته باشد و يا فريب خورده اين جريان باشد.


بسياري از مشکلات و بحران هاي تاريخ چهل ساله انقلاب اسلامي، اگرچه در ابتدا کام همه را تلخ کرده، اما با پايمردي مردم و مسئولان، به شيريني بدل شده و شتاب و عمق حرکت کشور و نهضت اسلامي به سوي قله ها را افزايش داده است. احتمالا در سال ۶۱ شمسي، آن روزهايي که رژيم صهيونيستي براي به حاشيه بردن پيروزي هاي رزمندگان ايراني، به جنوب لبنان حمله کرد، حتي دورانديش ترين استراتژيست هاي غربي هم فکر نمي کردند که همان غائله، موجب اعزام نيروهاي ايراني به لبنان و شکل گيري حلقه هاي مقاومتي باشد که به يکي از زمينه هاي تشکيل حزب الله قهرمان لبنان تبديل شود. حزب الله، مظهر مقاومت و عزت و افتخار و دبيرکل ارجمندش، سيد سران عرب است. همين حزب خدايي است که هرگاه لبنان مورد تجاوز قرار گرفته، طعم انتقام سخت را به رژيم اشغالگر قدس چشانده و هزينه درگيري را به حدي بالا برده که امروز ديگر مانند گذشته، هواپيماهاي اسرائيلي جرئت نمي کنند گاه و بي گاه در آسمان بيروت و جنوب لبنان، جولان دهند.
فتنه جنگ داخلي در سوريه و تشکيل و تامين مالي و تسليحاتي گروه هاي تکفيري، از خدعه هاي ديگر استکبار بود که اگرچه خسارات عظيمي به زيرساخت هاي اين کشور وارد کرد، اما باعث شد هم دولت قانوني سوريه، دوست و دشمن را به خوبي از هم باز شناسد و از سوي ديگر، رسما به يکي از محورهاي جبهه مقاومت بدل شده و شفاف تر از قبل، در برابر جبهه ائتلافي دشمنان غربي و ارتجاع عربي بايستد. حضور داعش در عراق که با طراحي و پشتيباني دولت آمريکا رخ داد، نتيجه اي جز نفوذ بيشتر کلام اسلام و مرجعيت در ذهن و دل جوانان عراقي و تشکيل حشدالشعبي که همان ايده بسيج مردمي و برگرفته از مکتب امام خميني است، نداشت. عراق امروز، از بسياري از فتنه ها عبور کرده و هوشيارتر از گذشته، از فتنه ها عبور خواهد کرد.
نمونه ها متعدد است. رژيم کم عقل سعودي، با حمله به يمن، نه تنها خود را در باتلاقي پنج ساله گرفتار کرده، بلکه پاي جريان مقاومت را به يمن باز کرده و روحيه ايستادگي را در مردم و به ويژه جوانان يمني تقويت کرده است. امروز، سران جريان کفر و شرک بين الملل، به هر سو رو مي کنند، رد پايي از فرزندان معنوي خميني کبير مي بينند که خود با مداخلات نابه جايشان، باعث گسترش آن شده اند. دلدادگان نهضت مقاومت نيز، اين کلام امامشان را سرلوحه قرار داده اند که «ما مي گوييم هر جا کفر و شرک هست، مبارزه هست و هر جا مبارزه هست، ماهستيم.»
فتنه روزهاي گذشته عراق و انحراف برخي از شعارها و اعتراضات به سمت پياده روي اربعين، اگرچه تلخ بود اما مي تواند باعث روشن شدن کانون هاي تاريک فتنه عراق شود. امروز، هيچ کس در برابر نهضت جهاني اربعين مقاومت نمي کند، جز آن که وابستگي نزديک به جبهه استکبار جهاني داشته باشد و يا فريب خورده اين جريان باشد. روزها و ماه هاي آينده، بايد زمان رسوا شدن جاسوسخانه آمريکا در بغداد و سفارت خانه هاي مداخله گر در امور عراق باشد. به نظر مي رسد زمان تسويه جريان هاي مشکوک و فتنه گر عراقي هم براي مردم اين کشور، فرا رسيده باشد. امروز، براي مردم عراق، يک فرصت تاريخي است.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 4966

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/4966/فتنه-تلخ-فرصت-تاريخی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir