کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیوع فزاینده کرونا در مسکو

تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت

ایرنا , 21 ارديبهشت 1399 ساعت 19:31

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد با مبتلا شدن ۱۱ هزار و ۱۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بیماران کرونایی در این کشور به ۲۰۹ هزار و ۶۸۸ نفر رسیده است.


به گزارش ایصال نیوز، در اطلاعیه این ستاد آمده است که ۴۲ درصد مبتلایان هیچ گونه علامتی مبنی بر داشتن این بیماری ندارند و تنها از طریق تست کرونا، مشخص شده است که آنها به این ویروس مبتلا شده اند.

روسیه تا دیروز به مدت شش روز متوالی با ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر در هر روز، صدرنشین گسترش کرونا در بین کشورهای جهان بود و اکنون به کانون شیوع کووید-۱۹ در اروپا تبدیل شده است آن هم در شرایطی که آمار مبتلایان امروز بیشتر از شش روز قبل است.

کرونا در حالی به پیشروی خود در روسیه ادامه می‌دهد که این کشور بیش از یک ماه است به صورت رسمی تعطیل شده و مردم بدون کسب مجوز اجازه خروج از خانه ندارند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد اگر چه مراکز توریستی، میادین مهم شهر، مراکز تجاری و رستوران‌ها تعطیل شده‌اند اما در تمامی ساعات روز، فروشگاه ه‍ای مواد غذایی که تعداد آنها در محلات کم نیست باز هستند و در هر ساعتی از روز می‌توان تعداد قابل توجه ای روس را دید که برای خرید مواد مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه می‌کنند.

علاوه بر اینها، تعداد جمعیت در کوچه‌ها و محله‌های مسکو نسبت به قبل از قرنطینه تغییر چندانی نکرده است هر چند که دریاچه ها و پارک ها بسته هستند اما با توجه به امکان خروج ازخانه به اندازه ۱۰۰ متر، بسیاری حداقل در مسکو در حال قدم زدن در اطراف خانه های خود هستند.

شاید از این رو است که باوجود تمامی سختگیری‌های دولت روسیه، نه تنها آمار مبتلایان به کرونا در این کشور پایین نمی‌آید بلکه هر روز برتعداد مبتلایان افزوده می شود و مسکو با فاصله زیاد صدرنشین است.

در مسکو پایتخت روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج هزار و ۵۵۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند که نشانگر گسترش روزافزون این ویروس در مسکو است. 

گفتنی است، روسیه با ۲۰۹ هزار و ۶۸۸ نفر مبتلا به بیماری کرونا و ۱۹۱۵نفر تلفات اکنون پس از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس، در رتبه پنجم مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان قرار دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 9481

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/9481/تعداد-مبتلایان-کرونا-روسیه-مرز-۲۰۰-هزار-نفر-گذشت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir