کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظارت بر قرنطینه شهروندان با دوربین‌های مدار بسته در مسکو

یورونیوز , 5 فروردين 1399 ساعت 14:37

مقامات شهری و امنیتی در مسکو از روش شناسایی چهره به عنوان ابزاری کلیدی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند. در روسیه بیش از 93 هزار نفر مشکوک به کرونا تحت نظارت و کنترل هستند و تاکنون در سراسر روسیه تعداد 438 نفر مبتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است.


به گزارش ایصال نیوز، در مسکو پایتخت روسیه، نظارت بر قرنطینه شهروندان با دوربین‌های مدار بسته  انجام می شود. این روش که در آن دوربین‌های نظارتی در نقاط مختلف شهر نقشی اساسی را ایفا می‌کنند با انتقادهایی همراه شده است.

برخی منتقدان از دیر باز نسبت به استفاده از این روش هشدار داده و آنرا شیوه‌ای برای دستیابی به اهداف سیاسی قلمداد کرده بودند.

گفته می‌شود که حدود 170 هزار دوربین مدار بسته نه تنها دالان‌ها و ایستگاه‌های مترو بلکه کلیه خیابان‌های اصلی و اغلب مکان‌های عمومی را تحت پوشش نظارتی قرار داده‌اند.

پلیس مسکو اعلام کرده است که از ماه فوریه گذشته به کمک همین دوربین‌ها حدود دویست شهروند را پس از خروج از قرنطینه شناسایی کرده است.

به موجب قوانینی که از ماه فوریه در پایتخت روسیه به اجرا درآمد، هزاران تن از ساکنان مسکو، بویژه افرادی که در کشورهای آلوده به ویروس کرونا حضور داشته‌اند هنگام بازگشت بایست به مدت 14 روز در قرنطینه کامل قرار گیرند.

گفتنی است، خبرگزاری «روسیا الیوم» به نقل از مقامات بهداشتی گرارش داد در روسیه بیش از 93 هزار نفر مشکوک به کرونا تحت نظارت و کنترل هستند و تاکنون 438 نفر مبتلا به کرونا در روسیه شناسایی و ثبت شده اند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8422

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8422/نظارت-قرنطینه-شهروندان-دوربین-های-مدار-بسته-مسکو

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir